Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Monday, 12 November 2012

KERETA MASUK BENGKEL

Assalamualaikum....
Anyeong haseyo everyone!!!
sejak kejadian langgaq kambing kelmarin, hati ni tak tenang ..
Dan si sebab kan itu jugak la aku tak p kerja hari nii..
Perasaan nak tergelak bercmpor dengan perasaan takut,
Malam pulak,, aku dengan adik-adik aku yg terlibat semua tak leh nak tidoq..
Semalam pon aku hampir-hampir demam dah..
Tidoq sat-sat terjaga... 
Sepanjang malam pon macam tu la jadi..

Malam semalam lepas balik umah dari kejadian.
Ayah dan emak bawak aku dgn adik p Pejabat Trafik Padang Besaq sebab kawasan tu dh termasuk under Padang Besaq.
Alhamdulillah report selamat di lodge kan.
Balik semalam tu smpai umah pon dah pukul 11.00 malam dah.
Pagi bangun , kemas-kemas umah , terus telefon kat Sarjan yg di pertanggungjawab kan...
Tapi sarjan tu cakap.. Aku ambil sendiri ja gambaq tu..
Pastu bawak ja kereta tu p kedai,
Aku pon terpikiaq dalam hati.. sebab kambing yg kena langganq kan...
Nak p siasat pon mcm tak perlu la ...
Lain la kalau yg di langgaq tu orang.
baru la polis pon semangat nak siasat.
Laporan polis ni pon di buat sebab nak claim insurans ja...
Beginilah nasib binatang,,
Tak da siapa yang nak tegak kan keadilan utk mereka.. :(

Kereta dh pon di hantaq kat Klinik kereta yg dah di lantik oleh Kurnia Insurans..
Tapi semua dokumen esok baru leh hantaq sebab madam kat workshop tu xdak..
Harap-harap sangat semua nya settle...
amin......

ini lah dia rupanya kereta aku lepas langgaq kambing... huhu.. di kecacatan luaran ja... dalam-dalam tak tau nak kata...
Tapi masa kambing tu dah terperosok bawah kereta ni, bunyi macam kena kisaq ja.. 
Dalam hati aku memang terpikiaq kambing tu dah hancoq leboq dah.. @_@


Selepas kejadian ini,... banyak pengajaran yang dapat aku pelajari... Most of all, 1 thing for sure,
apa saja yang terjadi dalam hidup kita ni adalah sangat-sangat unpredictable.
Semua nya berlaku dengan sekelip mata ja..
Sedang tengah bergelak ketawa , tiba-tiba semua nya terjadi depan mata...
Terima kasih Allah sebab masih sayang kan kami,
dan beri kan kami peluang utk hidup lebih lama lagi utk terus beribadat kepada Mu
dan berbakti kepada ibu dan bapa.
Takkan kami persia kan setiap detik dan saat ini....
insyaAllah... @_@






3 comments:

  1. oooo.. ptut la lggaq kambing.. hmpa duk gelak rupanya.. ceq ceq ceq..
    lain kali fookus laaaa...
    :-P

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi. pndai no .. sapa buat cerita .. mana da gelak pon la.. :P

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart