Followers

~ PAGI-PAGI DAH BUAT ORANG NAIK DARAH!~

Assalamualaikum and Anyeong haseyo everyone,
Aduh mendidih darah aku hari ni memikir kan perangai seorang minah yang tak tau nak appreciate org,
Seriusly dia ni memang tak patut pon berkawan dengan golongan manusia,
Aku memang dah lama dah dok geram kat dia ni,
Tapi dok pikiaq sebab baik dengan mak ayah dia,
Aku tahan sabaq aku ni,
Tapi hari ni aku memang tak leh nak tahan dah,
Mampuih pi kalau hang nak balik cerita kat mak pak hang pon aku tak kisah,
Even sepupu hang pon dengaq apa yang aku kata kat hang,
Sebelom ni aku cover-cover jugak,
Tapi hari ni aku tak pikiaq dah,
Kalau kata sepupu hang nak balik p habaq kat hang pon aku tak heran,

Ni kira dah jadi macam zaman dok keja kat kilang pulak,
Setiap hari ada saja orang yang nak bergaduh,
Tak dak sifat sopan santun , beradab langsung dh.
Tapi bukan kata semua ,
Kebanyakan nya memang camtu. 
Kat cafe, kat tempat nak punch kad, even dekat locker,
So kalo nak kerja kat kilang memang kena ada hati yang keras,
Kalao tidak tobat kena buli,
Aku tak tau la pengalaman orang lain mcam na,
Tapi bagi aku mmg perkara ni terjadi,
Kita terpaksa jadi seorang yg kasaq dan mulut jahat,
Sbb environment dia memang macam tu.. 
jadi tak leh nak elak...

Harapan saya,
Sebagai manusia.. tak salah kalau kita buat baik dengan org..
Tapi kalao orang tu seniri payah nak baik dengan kita.
Jadi kita seniri sedikit sebanyak memang tak leh nak tahan jugak.
Bukan nak kata diri ni baik sangat,
Malah setiap hari tetap mencuba untuk menjadi yang lebih baik 
Insya Allah....
Sebab kita hidup di dunia ni pon bukan nya nak cari musuh,
Tapi nak hidup bersama-sama ,
Di Bumi Allah yg hanya persinggahan sementara kita semua,,,

THE END



No comments:

Post a Comment

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!