Followers

SUDAH JATUH DI TIMPA TANGGA~

Assalamualaikum...
Anyoeng haseyo everyone!
Aduih. hari ni kerja half day pulak.. 
Tapi halfday ni pon kira macam halfday pejam mata , gaji kira full day..
Jahat nya... ala bukan selalu pon kan... sometimes ja.. :)
Sebenar nya kereta yang masuk workshop yang konon-konon nya dah settle semua nya tu tak settle pon.
Pada hari raya Deepavali bertarikh 13 Nov 2012, aku p kat kedai workshop Hoe Hua tu.
Jumpa dengan auntie yg mengurus kan bengkel tu la.
Dia pon cakap kat aku .. Baik ambil Kurnia Express ,
Cepat dan pantas.
Dia pon ceramah kat aku berbakul-bakul..
Aku pon ambil balik kereta aku.'
So hari ni aku p pulak kat Kurnia Insurans tu...
Kali ni cakap dengan pegawai insurans melayu pulak...
Dia cakap baik p bengkel..
Aku pon jadi pening..
Nak bangkang pon mcam ada betoi jugak la kata-kata kak tu..
Dia suruh p bengkel lain pulak yg berdaftar di bawah Kurnia Insurans.
Jadi aku pon p la kat Kedai Wei Lei tepi jalan tu..
P sana serah dokumen semua.
Dan di sebab kan aku Lesen P.
Kena la denda RM400... huhuhu :(
Hampeh-hampeh....
Di hujung tahun yang sepatut nya menggembirakan ini..
Aku dirundung dengan masalah kewangan... :(
Jadi Alhamdulillah...settle bab ni...
Tinggal lah kereta ku yg comel tu kat Bengkel selama hampir sebulan...
Sebab prosedur nak claim insurans tu kan makan masa..
Awat tiba-tiba aku mcam teringat yg perodua ada waranty pulak ekk..
Aduh.. tension2.. bukan pasepa ni.
Tapi pasai kena bayaq denda RM400.
Tang tu yang tak puaih hati sangat-sangat tu...
HEeeeeeeee.. #_#
Apa-apa pon... malas dah aku nak pikiaq.
Dah nasib badan sudah jatuh di timpa tangga macam ni nak buat macam mana kan...
Redha je lah.... :)


1 comment:

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!