Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Friday, 16 November 2012

~TOFU JEON~

Assalamualaikum,..
Anyeong haseyo... :)
Petang tadi balik keja terus rasa lapaq..
Cari-cari makanan tak dak..
Jumpa pulak tofu dalam peti ais.
terus terfikir nak buat hidangan tofu jeon.
Dalam bahasa melayu apa ekk..
Cucoq tofu kot,..
hehehehheee..
Aku ambil resipi dari you tube.
Tapi ada modified sikit ekot sedap bahan yang ada kat umah,.
Resipi ni agak flexible.
Ekot keadaan dan ekot suka yg mana sedap.

Utk hari ni aku guna :
1 bungkus tofu lembut.
sebijik ubi keledek di potong dadu,
1 biji telor
isi ayam di potong dadu.
Tepung gandum secukupnya. 
Garam dan penambah perisa,

penyet2 tofu tu.. dan masuk kan semua bahan-bahan tadi...

ini lah dia rupa nya campuran yg tofu dan bahan2 tadi,

Lepas tu panas kan lah minyak,.. dan goreng2 sampai masak.
Bila dah masak boleh la makan cicah dengan sos.. 
atau pon kalo rajin buat sos senri pon boleh..
lagi la sedap...

tada..
inilah hasil nya.... SELAMAT MENCUBA!


OK..kalo tak paham dengan penerangan aku yg agak serba kekurangan tu...
Silalah tengok video di bawah nii ye.. :)






No comments:

Post a Comment

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart