Followers

TRAIN~HEY SOUL SISTER

Assalamualaikummmm...
Anyeong haseyo everyone!!
Melihat kepada tajuk nya macam lirik lagu.
Tapi bukan yer.. Jangan salah anggap tauu..
Ini cuma lah sesuatu yg aku ingin kongsikan ...
Pengalaman naik keretapi dengan my lovely friend..
Peristiwa ini terjadi 2tahun yang lalu...
semasa kawan aku ni dah nak berhenti kerja kat tempat aku keja skrg ni..
dah lama dah.. tapi 2 tahun lalu aku tak tulis lagi blog.
Tadi saja-saja dok selongkaq folder maka terjumpa lah gmbaq ini.. :)

ini lah dia tiket keretapi... wah excited macam naik keretapi yang canggih ja kan..
Sebab nanti keretapi pon dah nak jadi semakin moden ..
Jadi kena lah amek kesempatan yang ada utk cuba naik keretapi yg pesen lama ni.. hehehhee
Murah ja tiket.. RM2.60 seorang..
sementara tunggu keretapi sampai..
Amek gambaq dulu... 
Sebab gmbaq ni dah lama...
Muka pon agak nostalgia
(P.s : Beg sapa aku galas tu .. macam tak dak dalam otak langsung yang aku pernah memiliki beg macam tu..

tak lama sangat pon kami tggu keretapi pon sampai,,
Lagipon kami kol dulu  baru p..
Kalau tak berakaq jugak nak kena tunggu..
Keretapi jenis ni mana sama dengan LRT
Bukan ada setiap masa...


see.. nasib baik masa tu berkesempatan utk duduk.. Kalau tidak .. Berdiri lah jawab nya.. Perjalanan dari Arau ke Aloq Setaq memakan masa selama sejam lebih...
Lama tu .. kematu habeh apa yang ada... :)

ini lah dia my lovely friend yang naik keratapi bersama dengan aku..
Seperti yang pernah diceritakan kepada kalian semua di post aku yg lalu
Dia 1st time naik keretapi..hehehhee
Tujuan kami berdua di samping p jalan-jalan saja-saja..
Kami nak tengok site yang kami jaga...
Hari-hari hello2 tapi rupa site pon x pernah dok tengok...
Jadi inilah kesempatan nya... 
sambil keretapi jalan kami pon tengok la dari tingkap..
Kesian kan.. tak dak sapa nak bawak kami p site dulu..
Al maklum la org tak penting...


at last .. penantian pon berakhir...
sampai jugak aku kat stesen keretapi aloq staq...
Kena pulak berjalan kaki nak p kat pekan loq staq,,,
masa ni berat kurang 10kg dari sekarang.,
Tapi still termengah-mengah jugak .. hehe..



Dari stesen keretapi ke Star Parade .
P makan .. round2 sat.
Masa sampai aloq staq tu pon dh 12 lebeih..

Keretapi balik ke Arau pukoi 4.30 
Jadi kami pnya masa tu agak terhaq la..
Pukoi 3.45 dh start berjalan balik p stesen pulak..

sampai kat stesen keretapi tu.. 
Dah ramai yang menunggu..
Tapi keretapi yang di nanti kan tu mcam delay pulak..
Kena pulak tunggu lagi sejam...


sambil dok tunggu sambil ambil gambaq kenangan.
Tengok gambaq ni,
baik pnya aku ambil..
dapat scene kepala keretapi.. memang agak gramatik..
Mai tang gambaq aku... 


dpat gambaq gerabak ja.. huhuhu...
nasib tak berapa baik 
(P.s : awat muka aku bulat sangat neh ?? )
Tapi keretapi yang smpai ni bukan nya keretapi kami.
Yang ni adalah gerabak keratapi bawak barang...
Bila dah sampai tu naik-naik ja..
Dah tentu kena berdiri..
Sebab ramai sangat orang time balik tu..
Tak pa berdiri pon
yang penting kenangan yang terukir terpahat di hati sanubari..

Til then....
Gud bye,, and thanxxxx for stopping by..
YOu are the best!

No comments:

Post a Comment

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!