Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Sunday, 25 November 2012

~WANG KELIAN~

Assalamualaikum..........
Anyeonghaseyo everyone! 
Sekarang ni nak cerita pasal satu tempat yang aku pergi.
Di negeri seniri ,, walaopon lama dah tempat ni wujud tapi di usia yang agak meningkat
Baru la berpeluang p.
Dah lama dah la agak2 setahun lepas kot.
Tapi masa tu kan tak bergiat pon main tls2 blog niii..
so apakah nama tempat tersebut ????
Tada....

Wang Kelian....  
Nak p Wang Kelian ni kalao nak p kena lalu kot jalan nak p Gua Kelam,,,
Perjalanan pulak penuh onak yg berliku...
lihat lah betapa berliku nya jalan ni,,
Aku hampir-hampir jatuh dari bukit ni sebab silap naik...
Tapi alhamdulillah hayat masih pjg.. 
Berjaya jugak naik dengan selamat..
Ni masa zaman merempit dengan moto la..
Mana saja boleh p kami smua redah ja....
di pertengahan jalan kami berhenti dulu amek gambaq,
memang bukit dan hutan ja kawasan nii..
tapi memang cantik sangat-sangat la... 
kalau p wang kelian wajib berhenti kat sni,,, :)

nampak kan betapa tinggi nya nak smpai ke tempat ni..
alrite... dah siap bergmbaq pon,,, nak terus kan perjalanan ...
 Sebelum sampai ke Wang Kelian.. anda akan jumpa Taman Negeri ni dulu... :)
Kat Taman negeri ni lah ada tempat utk kem dan kursus.
Tempat tinggal semua nya di sediakan.

Dulu msa form 5 kiter penah ekoti kem yang di anjur kan oleh Perpustakaan Negeri Perlis,
Berkesempatan jugak la kiter masuk ke dalam Gua Wang Burma..
Gua ni kalao seniri masuk tobat sesat..
Sebab dalam tu gelap gelemat..
Memang kena pergi ramai-ramai dan di ketuai oleh pegawai jpa yg terlatih..
Kan dalam gua tersebut jugak ada katak yang besar ..
Sayang masa p dulu kiter tak dak kamera,
So kenangan yang ada terpahat dalam hati dan minda shaja...
tudia.. dah nampak pon sign board.. haaaaa.. ni kira nak sampai dah la nii.. :)
yeay... dah sampai pon... mari lah kita sama-sama berjalan dan menengok barang-barang,,
ni dah lepas sempadan dh ni. kira nya kami berpijak di bumi Thailand.. :)


ini lah deretan kedai yang ada..
Mostly barang-barang yang di jual di sni sama jugak dengan yang di jual kat Padang besaq..
Tp beza dia kat sni lagi murah la.. :)
try topi sat,, Topi ni org vietnam minat la .. :)
deretan kedai ni agak panjang jugak la..
ni kira nya dh thailand dh ni.
masa jalan p tak letih sangat,,
Tapi time nak balik sat lagii... fuh pecah peluh...
Sebab jalan dia berbukit.
walaupon jauh letih dan agak penat tapi kaki tu tetap melangkah,
Kat sini pon ada kedai bebas cukai.
YAng menjual macam-macam,
Yang menarik minat aku
Hanyalah perfume,
Tapi gambaq dalam kedai bebas cukai tak dak la pulak.. 
Gambaq keluar dari ctu ada,, :)

Nampak ja perkataan Thailand terus ja teruja nak amek gambaq ..hehheee


Dah berjalan nak keluaq dah,,
Lalu kat imegresen.. bye bye Thailand..


fuh penat membeli dan membelah... Kami pon terus memulang kan diri ke rumah.. :)


Pulang dengan penuh senyuman... :)
So sapa-sapa yang berkunjung ke negeri Perlis..
Sila sila lah melawat Wang Kelian..
Pasti anda berpuas hati .. 

Till thenn...
Thanxxx for stopping bye!!
SARAng hae !!




No comments:

Post a Comment

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart