Followers

MENANTI KAN JUMLAH BONUS .. JENGJENG

Assalamualaikum...
Anyeong haseyo to all..
Sejak balik dari Subang untuk CNY ANNUAL DINNER 2013 ,
aku dan semua sahabat handai yang bekerja bersama
berdebar-debar menanti kehadiran duit bonus kami...
Macam tahun lepas dapat lah lebih kurang 1/3 daripada
jumlah gaji kasar..
so tahun ni tak tau lah berapa.
Adakah semakin meningkat atau semakin menurun.
Isnin lepas ada pulak kawan yang buat gempaq.
Tiba-tiba ja habaq bonus dah masuk...
dengan heppy nya aku pon terus bergegas
log masuk dalam akaun bank aku.
Macam nak tercabut jantung aku bila tengok transaction
RM177
Macam kena sambaq dengan halilintaq berderai semua harapan aku

nak p shopping , tengok movie , jalan sana sini dan semua
menda yang aku nak buat semua dah tak leh nak buat..
Gila RM177 apa sangat yang nak leh buat.
Orang lain cek juga smua nya sama...
Kami pakat kutuk berbakoi-bakoi,
maki hamun berbesen-besen ,
Sampai lah salah sorang kawan kami yang
memang baik dengan staff yang kira gaji ni pon kol
kat orang yang kira gaji tu....
Rupa nya2 yang tu duit gaji kami yang kenaikan punya...
Yabedabedoooooo...
Alhamdulillah gaji naik tahun ni lepas tolak socso dan Kwsp
jadilah RM177 tu...
Buat tekejut berok sgguh la kan....
Salah sorang kawan yang lain pulak terus pi kedai beli eskrem belanja semua
orang untuk cool down yang terkejut tadi tu...
so ...kita wait and see berapa ringgit la yang nak
dapat... :)
walaopon tak banyak macam orang lain sampai 3 ke 4 bulan gaji
syukur alhamdulillah kalo dapat 1/2 gaji pon.. amin.....

p.s : Ini lah baju seragam opis saya yang saya dah tak pakai lagi.. :)

2 comments:

  1. thanks for changing the cbox tu awak... sorry tau... sebab saya susah nak baca...

    wah nak dapat bonus ek? boleh lah belanja... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. its ok la.. pembaca is always right :) sbb saya tls utk semua org baca .. yeeeppp.. dapat bonus tapi xtau lagi brapa.. huhu... @_@

      Delete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!