Followers

ADA ORG TAK RETI GUNA ROUNDABOUT

Assalamualaikum..
Anyoeng haseyo frenz..
Kelmarin aku hampir-hampir accident.
ni semua gara-gara manusia
yang tak reti nak guna roundabout.
Ni bukan 1st time aku kena.
Dh kali kedua dah..
Si pemandu yang tak layak jadi pemandu tu,
dia nak masuk ke dalam roundabout dan u turn.
dia dari jalan yang sama dengan aku.. 
so sepatut nya dia berada di kawasan dalam roundabout
tetapi masa tu dia berada di sebelah 
kiri kereta aku..
so aku pikir dia ni memang sejalan dengan aku la.
aku nak pi terus ke depan ,
Tiba-tiba masa aku nak terus kan perjalan untuk 
keluaq dri roundabout tu ke 0 drjah
tiba-tiba ja dia mai crossing masuk depan aku,
bila aku sedaq dia nak masuk ke 
dalam roundabout tu balik(90 drjah),
aku terpaksa tukar laluan,
sebab kalo aku berkeras nak p jugak ke 
arah tujuan aku, memang cnfrm
kereta aku dgn kereta dia berlanggaq.
Masa tu hanya Allah ja yang tahu.
Dalam jantung ni dh pon dup dap .
Memang terkejut gila. 
tapi kira mujoq la aku sempat bertindak.
dan masa tu belom tertulis yang aku akan accident..
alhamdulillah...
So kepada pemandu di luaq sana.
kalo masuk dalam roundabout tu,
sila lah berada di lorong yang betol.
jangan main hentam crossing depan org ja.
Ada paham ?!
Kalo paham bagus..
Berhati - hati lah di jalan raya..
Ingat lah orang yang tersayang...


Thanxx for reading!

12 comments:

  1. ada jugak orang macam tu eh? adoi, macam2 laa =.=''

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ja.. memang penting kan diri seniri. ingat jalan raya tu bapak dia yang punya kot. suka hati ja nak tukaq lorong

      Delete
  2. hon je kuat2..camner bleh dapat lesen ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalah saya ni kak tangan jenis lambat tekan hon.. kalo tidak memang dh bergegaq dah kawasan tu semalam.. sepatut nya saya kena tekan kuat2 hon bagi org tu reti. dalm poses nak belajaq tekan hon .. hehe ^_^

      Delete
  3. huhu..bahayanya la kan..suka2 hati ja potong caras..
    so lepas ni kena selalu praktiskan hon yea akak..hhuuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah. kena ringan2 kan tangan nehhh. bru org tu tahu. ^_^

      Delete
  4. eee..geram je JM kat orang mcm tu..mmg dia tak paham undang roundabout nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu amek lesen terbang kot. tu xtau undang2.. ^_^

      Delete
  5. Mesti org tuh tak pernah lalu roundabout tuh.. sabo je laa..

    ReplyDelete
  6. first time kot... hehehe.. andaikan yang positive supaya tak menjerut hati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan first time rasa nya dia everytime pon macam tu.. dh jadi tabiat ^_^

      Delete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!