Followers

AIDILFITRI 2013 : DAY 1

Assalamualaikum ^_^
Anyeonghaseyo pretty ... at last dapat kembali menaip di sini.. 
Beraya sakan tahun ini aku .. hehehehee..
So hari ni setelah 5 hari menyepi kan diri, 
saya nak berkongsi moment indah semasa aidilfitri yang lalu..
Kalo u all belom tahu tema tahun ini 
yg saya pilih ialah orange...
Di sebab kan aku adik beradik memang tak sebulu kalo bab memilih baju raya ni,
so family kami tak pernah pakai baju yg sama kaler.
Kalo time raya ja mesti warna warnii..
Baju raya aku tahun ni tak la up to date sangat.
Sebab tahun ni ramai yang pakai baju kain kosong,
ada lace, kerawang dan manik kan...

Ini lah baju raya aku yg ala kadar di mana kain nya
di beli kat kamdar seperti tahun2 selalu..
Tapi tak puas ati gak la sebab baju rya org lain lagi vouge .
Kedengki betoi la aku ni kan.. hehhehee.




ha .. tengok lah semua baju kaler lain2...
takdak pulak yang sedondon.. 


Tahun ni sedondon dengan totoi ja. hehe.
kesian totoi xdak baju raya ^_^


Ni plak foto family.. ^_^
Sorg ja yg takdak iaitu kakak yg sulong.
Dia tak balik mai lagi time  ni..

Posing dengan mak depan pintu... 
Lepas dah abeh posing macam besa lah pi 
makan-makan umah mak menakan dan kengkawan...
Boleh tahan jugak la makanan dalam perut yg masuk hari tu..
nasik minyak , nasik beriani,laksa penang,
bihun sup , ketupat.. semua ada belaka la...

Haa. tengok lah muka sorg2 pakat leka dok mentekedarah makanan...
ni kat umah besfren akues sejak kecik smpai ke lanii...
tapi lupa nak ajak dia amek gmbaq .. huihui

Tengok lah cuaca pada hari ni memang tak berapa elok.
hujan memang lebat gila-gila...
Nasib baik la naik kereta , kalo mcm dulo2 kan memang dah lencun lah..
Dari umah Nurul terus pi ke umah kawan adik aku plak...
Nazatul nama dia,,, umah dia ni memang antara umah wajib pi.






Kebetulan, Nazatul buat benda2 alah ni.
so sakan lah kami berposing... memang best giler.
Umah dia ada ruang utk berposing cam ni...

LOL. the real reason pergi ke umah orang ni tentulah sebab makanan
yg ni memang sesuai bebangat dengan aku yg memang suka makan.. ^_^

Nak ucap kan Selamat Hari Raya kepada semua yer.....



Ini lah dia Nazatul yg sentiasa ceria...
tuan umah yg sangat sporting...


Ni dia kak aku dan abg ipaq.
Depa sampai time tengah hari dah... ^_^
Sesi malam plak ada la jugak pi makan-makan 
tapi kalot dok makan xdan nak amek gmbaq ....
Letih sungguh sampai cekang perut aku.......

Setakat ni saja gambaq dan cerita sekitar hari raya pertama aku dan family..
Tq for reading... !_!









8 comments:

  1. Hai..message siapa tu...cantik ape baju warna oren..kalau sedondon warnanya tak best..

    amboi...adik beradik semua pompuan..nampak sebaya je kan...mak pun nampak muda laie..heee

    woww..mmg raya sakan tahun nihhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. msg dgn tut tut... hehehe.. tu lah, colourful gtu... yelah Jm adik beradik liya smua gegirl.. hehe.. mak liya dh 55 tahun dah tau, ^_^ tapi awet muda

      Delete
  2. wow..ni sume adik beradik akk ke.. ingat kawan2 tadik..ahaa

    ReplyDelete
  3. Wahh...siap prepare props utk posing.Rajin btol kawan lieya.Cantik je baju lieya.Ktorang satu family besar pon jarang pakai same.Warna warni di Aidilfitri.Hikss. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah rajin bebenaq dia buat smua tu.. buat sniri ja kan tu yg rjin tu. kalo nak tempah makan duit lagii la... yela sha. stiap tahun warna warni di aidilfitri:)

      Delete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!