Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Saturday, 24 August 2013

PANDAI TANAM TAPI TAK PANDAI NAK SIRAM

Assalamualaikum..
Anyoenghaseyo kawan-kawan sekelian..
Pandai tanam tapi tak pandai Siram.
Pernah dengar tak istilah ini ?

Sebenar nya istilah ini di reka sendiri oleh Liya.
Tanam apa kah.. ada dak yang boleh tangkap apa yang
Liya maksud kan ?
contoh nya pokok la.
Tak kira pokok apa pon . bunga ka,
buah ka.. semua nya memerlukan ayaq untuk hidup..
Ada jugak yang hidup kalau tak di siram
sebab ayaq hujan yang membasahi tanaman tersebut.
Tapi kalau musim kemarau macam mana pulak ??
Tentu pokok itu akan mati, betoi dak kawan-kawan...
Sama jugak lah pokok cinta yang di tanam di dalam hati.
Kena selalu di sirami dan di bajai dengan kasih sayang.
Seperti pokok, wanita memerlukan perhatian.
Jadi jangan lah kerana anda telah memiliki hati nya,
andai biar kan dia begitu sahaja tanpa perhatian.
Seperti mana pokok akan mati bila tidak di siram,
seperti itu jugak lah cinta di dalam hati itu akan mati.
Yes , mungkin ada yg mampu bertahan.
Tapi kan lebih baik kalo menghargai sesuatu milik kita ...


P.s : Jaga lah hati insan yang anda sayang selagi mereka masih bersama anda.
Jangan menyesal di kemudian hari bila sesuatu milik mu
mungkin akan menjadi milik orang lain .

6 comments:

  1. Wah dalam maksud dia ni..tapi betul pun kan..sometimes people take things for granted..bila dah hilang baru menyesal..waktu tu ndah tak guna lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. perkara ni selalu sgt terjadi. kalo jenis sabaq tu mungkin akan tetap setia menanti. tapi kdg2 sabaq pon ada had. tiba2 dlm masa yg sma ada pulak org lain yg lebih caring , alamat nya melepas la... ^_^

      Delete
  2. Dlm kes sy complicated sikit. Dah berpisah tp masih syg, mcm mana nak jaga hati dia and takkan ada lagi yang akan menyiram cinta ni.. In the end akan terhapus jua. Harapnya cinta ni cepat layu kerana sakit mencintai orang yg bukan milik kita lgi :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin tanaman tu dh pon matang . walaupon xdisiram, tak da hujan dan tak da yang tolong siram tapi masih hidup jugak. ibarat pokok kaktus yg simpan air kat dalam. even dok kat pdg pasir pon still hidup lgii.. ^_^ cinta ni sangat complicated jadi macam2 kemungkinan boleh terjadi yang membuat kita bahagia dan adakala nya membuat kan kita sakit hati. be strong ya Vee @_@ i have been there too and i know how does it feel to love someone who does not belong to me ^_6

      Delete
  3. Replies
    1. heheheee.. skali skala berkongsi tentang cinta plak ^_^

      Delete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart