Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Wednesday, 28 August 2013

PETUA : HILANGKAN LENDIR KACANG BENDI

Assalamualaikum,,
Anyeonghaseyo beautiful people..
Sapa suka makan kacang bendi @ kacang lendiaq?
Bila kita masak goreng-goreng kering
atau pon masak yang ada kuah kacang tu berlendiaq kan?
So nak tau dak cara nak hilangkan lendir tu ?
Ada yang dah tau ?
Ok tak pa , saya habaq kat orang yang tak tau lagi.
Cara nya dengan memasuk kan air asam jawa
dalam masakan tersebut..
Conform lendiaq tu akan hilang dengan serta merta..
Selamat mencuba !
bye!



14 comments:

  1. mama dulu kan ada lah cuba menlean si bendi ni, tak berapa nak masuk kat tekak.. sebab mungkin lendir kot.. sekarang mama cuba tips ni, tengok boleh telan ke idak.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah.. hari tu mak sedara seniri ada masak bendi goreng ni berlendir nak gtau kang takut terasa ke apa , paham2 je lah kan stgh org ni susah terima teguran. tapi telan jugak la wlopon berlendir ^_^

      Delete
  2. mun suka bendi..tiap kali masak memang ada letak asam sikit :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti ibu cik mun ajar . kan kan.. ^_^

      Delete
  3. Oooo....senang jer........akak mmg suka bendi ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ^_^ bendi sedap masak apa pon smua sedap ^_^

      Delete
  4. Ooo macam tu ya lieya..nway kita suka makan macam tu aje..lebih crispy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. makan yg mentah ke ? wahhh.. kiter x pernah lagi mkn yg mentah ^_^

      Delete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart