Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Thursday, 26 September 2013

MINYAK NAIK HARGA LAGI 10 SEN ????

Assalamualaikum..
Anyeong haseyo!
Terbakaq hati aku bila ada kawan cakap minyak nak naik
lagi 10 sen... ya sekupang okey ?
Tambah dgn yang hari tu dah jadi 30 sen .
Ya, 3 kupang okey ?
Adoi angin satu badan dah ni.
Dah la yang naik baru-baru ni pon dok bengang tak habeh lagi.
Kalo naik plak alamat nya aku mai keja naik gerek la kot lepas ni!
Selalu nya kan kalo minyak ada dua paras di bawah kalo
boh minyak RM50 terus jadi full.
Tapi lepas kenaikan harga minyak tu,
Boh RM50 memang tak full.
Kena boh RM60 baru betol2 full.
2 kupang tu memang la jumlah kecik tapi kita setiap hari bukan nya boh
minyak 1 liter jah. Bubuh seliter naik sekerat jalan kot kena tuntun..
Kalo naik moto tak pa la nak tuntun pon.
Ni naik keta . nak tuntun kot celah mana.
Setiap kali boh salu nya 20 liter !
Ni kalo kata betoi la naik plak sekupang bertambah la beban.
Makna kata kena boh RM70 baru penuh.
Mampuih macam ni... Harap-harap berita ni hanya kabaq angin sahaja..
Kalo betoi la i donno what to say anymore.
Jangan kata aku menyebaq fitnah plak nooo..
Ni pon aku dengaq orang kata ja..
Kesahihan tu belom pasti..


P.s : Sori teremo plak!

17 comments:

  1. Harap tak naik lagi .. ada betul kata dear tu ..naik 2 3 4 kupang memang tak besar jumlahnya n..tapi bila difikir baik2 .. teruk gak jadinya huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah umi, saya harap tu hanya kabaq angin ja.. aminn

      Delete
  2. Haiyooo. Kenapa menteri atasan ni? Semua benda naik sekarang ni. Gula naik sebab nak kurangan diabetes. Pastu minyak naik? Kot2 nak kurangkan penggunaan kereta, elakkan kemalangan ataupun kurangkan pencemaran udara. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam tu lah kot . xtau la.. huhu.. harap2 kabar angin ni tak betoll ^_^

      Delete
  3. sapa yang xemo kalau naik lagi..yg arituh pon dok mengelegak lagi dalam kepala nih..haha..harap2 x betul la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah harap2 tak betol lah kalo tak memang betol2 kena g keja naik gerek huhu

      Delete
  4. haisyy. cket2 dia mula naik kan. lepas nie apa pulak kan? wlu pown hana belum jadi driver lg tp faham sangat dengan org sekeliling. adehh -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu hana.. derita yg lalu belom hilang lagi kalo di tambah lagi bertambah lah berapi

      Delete
  5. harap tak betul la..tolonglah jangan naikkan lagi harga minyak..skang ni pun dah payah sangat rasa

    ReplyDelete
  6. Serious??? Jgn la naik agy mahal da sume brg kang huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la .. lani pon macam2 dah naik hrga ... xleh byg kalo naik lagii :(

      Delete
  7. tudia..dah mai loghat dia he3 =) rasanya khabar angin je kot..kalau naik lg...mmberontak la semua orang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. xtau la .. kabaq angin ni mai dari penang nu.. dua org berlainan plak yg habaq ..

      Delete
  8. yup soon katanya..and this one bukan rumors lagi Lieya..kesian kita semua kan...

    ReplyDelete
  9. yg teman dengo dh naik sebab ada kawan isi minyak pagi tadi dia tgk mmg dah naik.. wallahualamm..

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart