Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Wednesday, 30 October 2013

KETENGKOI

Assalamualaikum....
Anyeonghaseyo beautiful people..
Hampa kenai dak KETENGKOI ?????
Ketengkoi ni sejenis binatang berdarah sejuk...
Dia macam iguana jugak la tapi ni versi Malaysia punya dia kecik dari
Iguana yang selalu orang bela tu.
Kalo iguana orang beli tu kan jenis mandom kan.
Yang ni dia lari laju gila... dengan badan dia yang ringan tu 
anytime ja dia boleh menikus ... so memang payah nak bela binatang ni.
Ka ada orang bela aku ja yang tak tau.. kehkehkeh...


Kat taman pokok-pokok yang mak aku tanam ada gak binatang ni.
Selalu kami kata tu ketengkoi mak bela .. hehehhee..
Sebab dia dok kat pokok-pokok yang mak aku bela.
Tak tau mai dari mana ketengkoi ni tapi memang ada la... 
comel plak tu... ^_^ 
Aku kalo binatang macam ni memang tak geli lah.
Kalau hampa bagi belalang kunyit kat aku ,
memang aku lari tak cukup tanah. takut !!
Okey lah ... hampa panggil binatang ni dengan gelaran apa.?
Kalo ketengkoi ni orang Perelih la panggil ^_^

7 comments:

  1. 1st time dengaq ketengkoi
    ekeke

    ReplyDelete
  2. first time dengar. haha dia nie sama je species mcm cicak iaitu menggelikan. tak suka tengok. haha

    ReplyDelete
  3. mengerikan..namanya kelakar sikitlah Lieya...ingatkan bahasa Korea ke..he..he

    ReplyDelete
  4. sy nk pegang pn mcm xbrani je bnda ni =) apatah lg nk bela..dah mcm cicak ada kepak je boleh lari laju..boleh tukar warna ke ni??

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart