Followers

NASI AYAM PENYET HOME MADE

Assalamualaikum....
Anyeonghaseyo beautiful people....
Entry ni bukan bertujuan nak bagi resipi tau...
Cuma nak kongsi gambaq ja dengan kawan-kawan...
Ini pon adik aku yang masakkan.. yela dia yang beriya suka makan nasik ayam penyet..
aku kira nya first time la kot makan benda alah ini... ^_^
Boleh tahan la rasa nya tapi sambal dia tu pedas gila kot...
Adik aku buat ni masa hari last aku kat umah .. adik mana?
Anih tu la yang dok belajaq di UniKL tu .. 

Ni ayam dia . yang di rebus dulu sebelom di goreng kalau tak salah aku la.

Ulaman . rasa nya fungsi ulam ni macam nak bagi hilang kepedasan ja 

Sambal yang pedas gila babas, nampak cara dia buat tu dia goreng cabai besaq dengan cabai merah 
yang pedas tu pastu blender pulak dengan tomato, kalao tak salah la.. ^_^

Tempe dan tauhu goreng ... ^_^

Yang ni tak da dalam resipi kot... hehehe..

Yum yum .,. ni lah nasik aku... 

Kesimpulan nya aku bukan lah big fan of ayam penyet ni .. dah orang masak.
Kita makan je lah kan ... sedap tu sedap la.. ayam dia tu rapuh .. ^_^
Ok bye.... 

P.s : Nak resipi? Boleh tengok kat SINI 

12 comments:

  1. ok dear, you've successful making me hungry in the early morning.... ha ha ha...

    ReplyDelete
  2. aduhh laparnya nampak lieya ;D

    ReplyDelete
  3. lieya..memang nampak cam ayam penyet..pandai adik buat..

    ReplyDelete
  4. hoihhhh kasi recipe pulak lepas ni Lieya.. mcm menarik ja tgk sambal dok kata pedaih tu. hehe

    ReplyDelete
  5. ayam penyet nie resipi org jawa.. sedap nye..

    ReplyDelete
  6. mcm best je.. mcm sedap je.. hehe

    ReplyDelete
  7. sedapnya.. rajin lieya memasak..

    ReplyDelete
  8. wow sarat satu pingan..huhuhu

    ReplyDelete
  9. wow...nyum...nyum..JM pandai makan je..sbb malas masak heee...

    ReplyDelete
  10. Wahh.. caya la ! Zara suka mkn ayam penyet tp slalu mkn kat luaar jaa.. hehe

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!