Followers

Broga Hill - Akhirnya berjaya sampai !

Assalamualaikum.........
Anyeonghaseyo beautiful people.......
Sejak dok kat Perlis lagi aku memang bercita-cita nak mendaki Bukit Broga...
Walaupon stamina tak sekuat mana dengan spare tyre merata tapi
aku tetap kuat kan semangat jugak untuk cuba mendaki....
Alhamdulillah pada 20 April 2014 aku berjaya !

Muka orang berjaya mendaki Bukit Broga ^_^
Nampak tak betapa happy nya muka aku ....
Tengok seluaq aku penuh dengan selut! 
Sebab dia mula-mula tu kami tersilap jalan!
Masa kami silap jalan tu lah memang adventure gila sebab jalan yang kami lalu tu agak teruk...
Di samping curam , di sebab kan hujan tanah berlumpoq tu jadi licin ... 
Aku terjatuh masa nak naik tempat curam tu la sampai habes seluaq aku kotoq!
Ada pulak laluan yang kami terpaksa lalu sambil terkengkang-kengkang..
hampa leh bayangkan tak ????


Berhenti rehat seketika . masa ni dah berada di laluan yang betol.

Ni masa kat tempat yang kami sesat tu. 
Nak turun memang kena struggle la sebab licin.




Hangpa tengok aku berlemoihh gila macam orang apa lagiii..
Jarak kami sesat tu sama ja macam jarak nak naik ke puncak broga ..
Kira kami buat keja dua kali la...
Budak-budak laki tu cakap time kami sesat tu warming up .. hikhik...
Bila kami dah jumpa jalan betoi tu aku pada mula nya nak balik ke kereta ja.
Sebab dah habes tenaga nak start mendaki lagi..
Tapi budak-budak ni semua pakat dok pujuk-pujuk aku...
Last-last aku akur... :) aku daki jugak walaupon ponet gilooo.



At last kami sampai jugak ke puncak .. walaupon bukan yang atas sekali.. :)
aku give up dah masa ni , dah tak sanggup nak naik sampai atas lagi.
aku suruh depa semua naik , tinggal kan ja aku kat situ. 
lagipon ramai ja orang kat area tu pon tapi depa tetap tak pi...
Semua dok lepak setakat tu ja :) 
Baik sungguh hati budak-budak ni .. aku memang salute ...


Masa aku give up nak naik , syaz dengan wan ni lah dok teman kan aku.
Aku berhenti depa pon berhenti tunggu bersama aku...
Syaz siap tolong bawak beg utk aku .. sangat-sangat terhutang budi :)

Yang baju hitam chubby kat atas sekali tu bukan geng kami pon..
Tapi dengan slumber nya dia posing sekali...
Lucu la dia tu.. kalau tengok mesti nak tergelak

Sampai ja atas ni terus aku tersadai tepi tu tak mampu nak bergerak lagi dah






Tengok si chubby baju hitam tu siap buat tangan lagi... 












Sun rise yang dapat macam ni ja..... :)

Sekarang jom berselfie :)

Ni human monopod

Nampak tak ketinggian ny .. jalan raya di bawah nampak sangat cantik kan

Orang belakang tu dah kenapa ?

Indah nya bumi ciptaan Allah :)



Melepak bersantai :)


Silap tak buat pose macam ni. :)

Tengok belakang sana berduyun orang naik atas lagi.. 
Geng aku tak naik :)









Paling suka gambo ni.... macam happy ja :)




Orang kuat kita.... TQ Firdaus dan Wan kerana banyak sangat membantu .. :)


Terlupa nak habaq ... laki ni Korean man okey ?
hikhikhik.... ^_^













 Cantik kan ??? Nak pergi lagi ke tak ??
Dah tentu lah nak pergi tak mungkin tak mau pergi sebab memang best!
Broga nanti kan kedatangan kami lagi...
Bye !




















33 comments:

  1. bebudak skola saya ramai yg suka naik broga hill ni. teringin gak nak panjat ^^

    ReplyDelete
  2. jealousnya... zizie sampai skrg xde peluang lagi nak pergi.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. Heeeeeeeeee bestnyaaa tapi qila gayut tak jadi ah hahahahahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pon gayat gak tapi alhamdulillah selamat sampai ke atas :) yang penting masa nak naik tu jangan tengok bawah

      Delete
    2. akak pon gayat gak qila tapi alhamdulillah sampai jugak keaatas ,, masa nak naik tu jgn tgk bawah sure tak gayat... time turun lak gelongsor ja hehheheh

      Delete
  4. Replies
    1. Next time kalo nak pergi orang bagitau ekkk :)

      Delete
  5. Tahniah bejaya sampai ke puncak susah jgk tau nk sampai ke atas, psstttt nk kenalan ngan korean guy tu bolehhh heeee gatalll

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu.. tak berapa nak puncak sangat la JM sebab ada satu lagi yang kami xnaik .. :) Pak we korea tu rasa nya dah berpunya la JM... huhuhu

      Delete
  6. bestkan..penat tapi bila pai puncak rasa hilang penat tu...huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah betol mula2 rasa nyesal sangat naik.. bila dh sampai jadi teruja tak ingat apa dah .. :)

      Delete
  7. wah...macam best giler..tapi boleh nampaklah muka korang penat..tap berbaloi kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best pn... walopon penat tapi bila dapat melihat keindahan ciptaan Ilahi terus rasa penat tu hilang serta merta :)

      Delete
  8. wawawaaawwww..bestnya akak! ^_^
    dah lama tringin nak mndaki dakit ni..tpi ntah bila..hahaa
    kipas akak comeii laa..hehe :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. try ajak kawan2 la miza... syok mendaki ni.. peloh macam kena simbah ayaq ,. huhuhu.. kipas tu adik kak yang punya

      Delete
  9. nak naik sini jugak.. tapi entah bile baru dpt naik -.-''

    ReplyDelete
  10. yeeeeaaaaa..Tahniah Lieya..Anda berjaya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Raudzah,,, ah ni mesti pernah naik dah ni .. kan

      Delete
  11. wahhhh.. anne dah lama nak naik sana tapi msh tak berkesempatan.. hari tu member dah plan tapi time tu pulak musim hujan.. jelesnya tengok gambar2 akak.. tapi tahniah la kat kak lieya sebab berjaya jugak sampai kat atas tu.. hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pa next time janji btoi2 sure boleh pi pnya anne :)

      Delete
  12. Wooww best nya! Vee paling suka naik2 benda ni. Haha. Len kali bawak Vee k :D

    ReplyDelete
  13. Akak walaupun dok Kajang tak pernah panjat Bukit Broga, len kali ajak eh...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok kak. next time nak naik broga saya roger kak :)

      Delete
  14. tu lah best sangat2 mcm tak percaya ja berpeluang pegi panjat dan sesat di sana :)

    ReplyDelete
  15. amboi.. lieya.. naik bukit pun comel jugak penampilan ey.. hehe.. singgah menabung estee lauder...

    ReplyDelete
    Replies
    1. asal nya nak pakai baju lain .. tapi tiba2 terlupa nak bawak inner .. terpaksa lah pakai baju pi jalan naik atas tu . tapi kan ada ja ramai yang pakai lagi vouge dari kiter . hehehee :)

      Delete
  16. seronoknya..tak pernah lagi lya daki2 gunung bukit mcm nie nie

    ReplyDelete
  17. memang seronok naik broga..dah 2 kali naik still pancit nak naik atas..adeshh..tapi dah sampai atas seronok sangat kan..hilang penat

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!