Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Thursday, 8 May 2014

Obses dengan Buah Mempelam

Assalamualaikum..............
Anyeonghaseyo beautiful people......
Sapa suka mempelam angkat tangan ??
Ah mesti ramai kan yang suka buah mempelam ...
Sekarang ni pulak musim mempelam memang banyak la mempelam di mana-mana.
Kalau masa kat sekolah dulu, buah mempelam memang tak pernah masak.
Budak sekolah pulak ramai , lalu ja petik makan sambil pergi ke kelas atau prep petang.
Kadang-kadang macam nak runtuh pokok pelam tu di goncang ..
Ada yang kait pakai kayu dan macam-macam cara asal kan dapat.
Tak kira lelaki atau perempuan semua sama ja ...
Semua nya hantu mempelam.....


Tapi aku biasa-biasa ja . memang jenis tak teruja dengan buah pelam.
Bukan anti atau tak suka tapi bukan lah tahap macam orang lain yang gilakan mempelam.
Pantang nampak ja memang tak leh tengok.
Aku lebih suka mempelam yang lemak tu yang tak masam.
Yang tu sedap sangat suka makan cicah dengan asam jambu tu ...
Memang sedap.. Kalau mempelam masak pon suka jugak berbanding yang masam tu..
Kalau mempelam masak tu makan pulak dengan pulut... Perggghhh...
Memang sedap sangat sangat .....



Hampa hampa pulak macam mana ?? Mesti kebanyakan kawan-kawan kat sini hantu mempelam kan.. ^_^

17 comments:

  1. akak mmg hantu mempelam lieya..tambah2 pelam harumanis!!! Lani kat Perlis dok musim kan..=D

    ReplyDelete
  2. ohoiiii awat gabar pelam tu selonggok mcm tu.. gerammmmmm je tgk..
    akak mcm lieya tak suka yg masam2.. kalau lemak2 atau manis2 mmg fav.
    husband akak pulak hantu pelam.. asal nampak je kat pokok rumah org terus teruja lain macam hahha

    ReplyDelete
  3. baru pagi tadi makan..lepas mengidam..hehe..

    ReplyDelete
  4. wah.. pelam.. mama kurang betul bab masam masam ni lieya, tekak tak boleh nak masuk

    ReplyDelete
  5. tak pernah plak lya makan buah pelam nie..buah mangga ada la :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lya buah mempelam dengan mangga tu sama ja hehehhee

      Delete
  6. akak sukaaa...masam ke,manis ke..semua suka..:)

    ReplyDelete
  7. dengar kata kat perlis skang musim mangga harum manis ye lieya?

    ReplyDelete
  8. Bestnya...tapi kita tak suka makan yang masam...kena tunggu masak baru boleh makan..

    ReplyDelete
  9. pelam cicah sambal kicap.. mmg tak boleh tolak kalau depan mata... >_<

    ReplyDelete
  10. saya suka..saya suka! haha.. tak kire muda, setengah tua atau dah tua masak tu.. sume layann... yummy!

    ReplyDelete
  11. miza baru2 ni yang gila sangat ngan mempelam,
    tak taw la nape..hahaa
    sedap sangat!

    ReplyDelete
  12. skrg ni org dok hot buah pelam harum manis..harum itu harum ini
    tp x nah lgi lah mkn pelam harum manis tu
    tp iols mmg hantu pelam..kasilah pelam ape pun mmg makan
    wat sambal sedap tu..wat kerabu pun sedap tu hoiiiiiiii semua sedap haha

    ReplyDelete
  13. saya suka kalau pelam tu manis dan sudah dikopek dan dibelah..uitt...terliur..

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart