Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Wednesday, 6 January 2016

SAYA RINDU AWAK DALAM BAHASA KOREA

Assalamualaikum..............
Anyeonghaseyo beautiful people... ^_^
Ramai sangat kat luar sana yang nak ucap kan kata rindu dalam bahasa Korea.
Kenapa saya berkata begitu ? Sebab keywords yang selalu muncul kat nuffnang saya yang ni lah.
Sebab sebelum ni pernah hangat-hangat taik ayam mengajar bahasa Korea lah konon..
Last last terbengkalai di tengah jalan....




보고 싶다

Bogoshipda


So untuk formal macam kat atas ni yerrr ^_^ b tu kalo sebutan nya bunyi p okay ??

Tapi kalau informal macam kita selalu dengaq dlm ceta korea tu mcm kat bawah ni pulak 

bogoshipo (보고 싶어) 

 bogoshipoyo (보고 싶어요).

Mana- mana pon boleh ye uolls ^_^

Okay paham semua hihihi

BYe

8 comments:

  1. faham2. hehe. yo tu utk formal kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yo utk nak bckp dengan yang lebih tua atau yg kita hormat .. 🎉❤️❤️

      Delete
  2. suka dengar pelakon sebut dalam drama, comel je hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aahh comel sgt kan .. Eh mcm dh berhari xtgk korea nii so esok start balikk ❤️❤️❤️

      Delete
  3. fefeeling sweet-sweet kan bila ucap rindu pkai bahasa korea ni. haha

    ReplyDelete
  4. oh baru hari ni terjumpa cikgu bahasa korea ..ha..ha..
    nekcik minat jugak drama korea ni..tapi tengok sub title jerlah
    jom singgah teratak 66 nekcik

    ReplyDelete
    Replies
    1. cikgu pn beljaq xhbes, ada hati plak nak mengajaq .. kihkihkih

      Delete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart