Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Monday, 17 December 2012

IKATAN KASIH HINGGA HUJUNG NYAWA ...

Assalamualaikum.....
Anyeonghaseyo everyone!!
Aduh lama bebenor tak menulis nieh...
Frust dengan kematian kucing yang tersayang ,, sobs sobs :(
Sekarang ni kiter nak cerita sikit pasal ikatan kasih yang kekal hingga ke hujung nyawa ..
Ikatan kasih antara siapa ??
antara insan sesama insan.
antara binatang dengan binatang yang lain,.
Sebelom ni memang ada pernah dengaq pasal ni tapi tak pernah terpikir akan experience benda ni depan mata seniri...
Kalao suami isteri punya ikatan tu memang selalu.. 
Isteri meninggal dunia tahun ni , beberapa bulan kemudian suami pula di jemput ilahi...


Ini lah dia , Dory.. Kucing kiter dan family..
Selepas kematian adik Odd dan Bon Bon ,
Dory setiap hari bersedih,,,
Macam mana kucing sedih ??
Hanya orang yang bela kucing ja tau macam mana rupa kucing bila depa sedih...
Depa tak teriak teresak2 macam kita tapi depa ada cara lain..
Bila dah sedaq kedua2 adik dia dah tak ada Dory mula mencari depa berdua...
Satu umah dia ronda-ronda.. cium2 semua tempat yang adik2 dia salu lepak...
Semua tempat tak ada....
Dia p pulak cari kat umah jiran masuk dalam umah cari pon tak ada...
Nasib baik lah jiran pon jenis yang memahami....
Depa bagi Dory masuk walaupon sebelom ni Dory tak pernah masuk umah org kokse...


Akhir nya pencarian Dory menemui jalan buntu...
Dia akhir nya menamat kan pencarian nya dan terus kecewa ..
Malam-malam Dory tak dapat tdo..
Selalu termenung mengenang kan adik2 yang dah tinggal kan dia.
Dory sangat2 kecewa dan hilang semangat utk hidup lagiii....
Kami satu family berusaha sedaya upaya utk buat Dory gembira...
Tapi semua nya tak menjadi...
Yang Dory perlukan sekarang bukan nya kami
Tapi adik2 yang dia sayang...
Lihat lah keakraban Dory dan adik2 dia ..
Macam mana dia tak jatuh gering bila adik2 yang tersayang pergi tinggal kan dia sorang2..
Hari ke 4 pemergian adik2 nya ... Dory dah mula tak makan...
Kalau sebelom ni dia lah juara makan banyak..
Lani dia dah tak mau makan langsung..
Suap dia makan pon dia muntah balik.... 
Dia tido terlantaq sakit...
Bila bangun ja dia akan muntah...
Pastu dia rebah balik....
Kesian Dory.. tersiksa diri kerana kecewa ...
Air liuq pon meleleh ...
Dory dah sakit teruk .. 
Sakit rindu yang tiada ubat nya...
Tanpa di sangka - sangka ... 
Pada 16 Dec 2012, jam lebih kurang 12.30 lebih2 mcm tu...
Dory pergi meninggal kan kami..
Akhir nya tercapai lah hasrat Dory utk bersama adik - adik nya...
Mungkin sekarang mereka bertiga dapat bersatu kembaliii...
Sungguh kuat ikatan kasih dan sayang antara mereka bertiga ...
Sehingga ke hujung nyawa ...
Sehidup semati ..


Kini,,, ketiga - tiga si comel ini telah tiada,,, 
Mereka hidup bersama , mati pon bersama..
Pergi mereka memang tak disangka...
Setiap kenangan indah bersama akan sentiasa di ingatan..

Adik Odd, Bon Bon dan Dory...
Kakak2 semua sayang kan kamu bertiga.....
Miss you sooooo muchhh,,, (@_@)

2 comments:

  1. hubungan kekeluargaan mereka sangat kuat.. sanggup sehidup semati bersama.. sedih rasanya..

    ReplyDelete
  2. ya allah... sedihnya... mereka ni sangat akrab...

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart