Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Monday, 16 December 2013

GULAI PISANG DENGAN IKAN MASIN

Assalamualaikum...
anyeong haseyo beautiful people all around the world...
Semua dah makan ka tu ? mesti dah kan pukol 3 dh pon kalo tak makan memang nak cari sakit perut la kan...... eh pernha tak makan gulai macam kat atas ni ??
Sedap ni kalau makan memang menambah berpinggan-pinggan punya lah.. ^_^
Hehehe... nak habaq yang tu ja ... ok bye...
Tq for reading ....... 

43 comments:

  1. tak pernah lagi kita makan tu lieya..lapar la plak nampak :D

    ReplyDelete
  2. sedap ni lieya...lama dah tak makan..

    ReplyDelete
  3. sally tak suka buah yg dijadikan masakan...mcm letak timun ke belimbing dalam gulai...gulai nangka pun tak suka..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak kalo tomato ja tak suka di masak .. Kalao yang lain-lain tu okey ^_^

      Delete
  4. eh..
    x pernah jumpa pisang campur ikan masin nie..
    mesti rasa pisang tu dh ilang kn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pisang ni memang pisang gulai tapi xingat nama pisang ni apa .. ^_^

      Delete
  5. sedapnya.....terasa keenakkannya...

    ReplyDelete
  6. mama belum pernah makan menu ni lieya...

    ReplyDelete
  7. ok fine belum penah makan lg..terliur nmpk..hehe gulai batang pisang dgn daging penah la...:)

    ReplyDelete
  8. Wahhh...saja ja no dok layoqqqqq....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheheeee... :) sabaq kak sabaq... kat KL xdak ka pisang utk gulai kak?

      Delete
    2. Kalau ada pon mana syok makan kat KL dia punya poer kena makan kat kampung...:)

      Delete
  9. tak pernah mkan..selalu mkn ikan masin campur terung atau nenas je...nampak sedap lahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ni spesel sikit JM.. very2 kampung style

      Delete
  10. Belum pernah cuba lagi masakan niii.. Nampak sedap, bercampur rasa. Teringin nak cuba waktu balek msia nnti ^^

    ReplyDelete
  11. pernah makan sekali.. tapi, zizie rasa awkward tetiba pisang digulaikan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hikhik... kalo ada perasaan awkward tu memang tak leh nak telan apa2 pon .. ^_^

      Delete
  12. wah sedapnyeee !! kite makan masa balik kampung aje .. sebab ikan masin yang betol-betol sedap susah nak dpat kat sini ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah. kat kampung memang banyak pon... :)

      Delete
  13. sedapnya, tapi belum pernah makan lagi gulai ni.. :)

    ReplyDelete
  14. mana gi resepinya dik?..nak gak cuba ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat gulai macam biasa ja kak cuma tambah pisang :)

      Delete
  15. kalau ibu hana msak lemak cili padi. tp sama ke dengan gulai? haaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. uish hana ni dah tentu gulai dengan masak lemak tu tak sama. warna pon dh lain.. :)

      Delete
  16. hey ..kita pernah makan ni best!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan awak kan... :) sapa tak pernah makan rugi besaq..

      Delete
  17. sedapnyaaaaaaaaaa sesekali rasa masakan kampung

    ReplyDelete
  18. pisang n ikan masin? masuk ke? huhuhuhu

    ReplyDelete
  19. tak pernah lagi makan menu ni..macam sedap je

    ReplyDelete
  20. wah.. sedap tu lieya.. nak suruh mak tolong masakkan nanti, dah lama tak makan..

    ReplyDelete
  21. memang sodap.. makan ngan nasi , sambal belacan , ulam ulam.. hihihi

    ReplyDelete
  22. dah berapa lama fiza tak makan gulai nie.. sedap nye...

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart