Followers

Showing posts with label FENOMENA. Show all posts
Showing posts with label FENOMENA. Show all posts

OLE - OLE FROM OUR BELOVED MISS LEE ..

Assalamualaikum...
Anyeong haseyo beautiful people..
2 weeks ago, our beloved Miss Lee
aka anak taukey syarikat pergi
melancong ke Australia ..
So kami rakyat jelata sangat lah gembira 
apa bila dia pulang membawa balik
ole-ole yang di nanti kan..
Last 2 years dia pergi dia ada 
bawak balik buah ceri segar, 
key chain kangaroo dan jugak nougat ..
Tahun ni ?? apakah ?


Ini lah dia.... Nougat kegemaran saya, 
coklat dan jugak losyen!
Yang paling awesome itu adalah losyen @ 
Lanolin Creme...
Nanti saya akan buat review yang berasingan
untuk losyen yang ohsem ni yer.
Kesemua nya telah selamat masuk
ke dalam ruangan kecil perut saya .
yang tinggal hanya lah losyen sbb xleh makan..
hehehhee.. okeys.. 
Thanks for reading guys!
Semoga heppy dan sukses selalu
Bye!

~THAT EMBARRASSING MOMENT!!

Assalamualaikum...
Hello.hello.. Anyeong Haseyo!!
Semenjak sekian lama tak naik moto. 
Hari nii.. pertama kali main hujan...
Wah dengan selamba nya balik tengah hujan walaupon tau akan basah..
Tetap ja tak peduli pon...
Memang la tak peduli ... 
Pasal tu la main hujan... :)
Baru balik kenduri kat umah kawan kat Area Hutan Kampung...
Sampai ja kat Pauh ujan lebat gila-gila.
Tapi gagah balik jugak....
Tapi yang agak membengang kan tu..
Hujan sekerat jalan ...
Dari pauh ke Arau smpai la mata Ayaq... hujan ja...
Tapi sampai kat jejawi ,ke Kangaq terus ke umah aku
PANAS TERIK...
Hampa semua boleh bayang kan dak keadaan aku masa tu..
Dengan pkai baju kurung moden yang baasah lencun...
Naik mto tu tengah2 pekan yang orang lain semua nya kering..
Aku sorang-sorang ja basah..
Adui.. dalam hati niiii dok teriak..
Bila nak sampai umah woiiii... 
Terasa jauh pulok umah aku tu...
Akhir nya sampai jugak kat umah.. Alhamdulillahhh...
Sampai umah cerita kat mak ayah dan adik2
Berderai depa pakat gelak..
Kesian kat aku kan....
Anyway kalo ada sesapa yg penah rasa yg aku rasa ni akan tau .. mcam mana perasaan aku tadi..
hehehhee.. anyway.. thanxx for taking ur time reading this !
gud bye!



SUDAH JATUH DI TIMPA TANGGA~

Assalamualaikum...
Anyoeng haseyo everyone!
Aduih. hari ni kerja half day pulak.. 
Tapi halfday ni pon kira macam halfday pejam mata , gaji kira full day..
Jahat nya... ala bukan selalu pon kan... sometimes ja.. :)
Sebenar nya kereta yang masuk workshop yang konon-konon nya dah settle semua nya tu tak settle pon.
Pada hari raya Deepavali bertarikh 13 Nov 2012, aku p kat kedai workshop Hoe Hua tu.
Jumpa dengan auntie yg mengurus kan bengkel tu la.
Dia pon cakap kat aku .. Baik ambil Kurnia Express ,
Cepat dan pantas.
Dia pon ceramah kat aku berbakul-bakul..
Aku pon ambil balik kereta aku.'
So hari ni aku p pulak kat Kurnia Insurans tu...
Kali ni cakap dengan pegawai insurans melayu pulak...
Dia cakap baik p bengkel..
Aku pon jadi pening..
Nak bangkang pon mcam ada betoi jugak la kata-kata kak tu..
Dia suruh p bengkel lain pulak yg berdaftar di bawah Kurnia Insurans.
Jadi aku pon p la kat Kedai Wei Lei tepi jalan tu..
P sana serah dokumen semua.
Dan di sebab kan aku Lesen P.
Kena la denda RM400... huhuhu :(
Hampeh-hampeh....
Di hujung tahun yang sepatut nya menggembirakan ini..
Aku dirundung dengan masalah kewangan... :(
Jadi Alhamdulillah...settle bab ni...
Tinggal lah kereta ku yg comel tu kat Bengkel selama hampir sebulan...
Sebab prosedur nak claim insurans tu kan makan masa..
Awat tiba-tiba aku mcam teringat yg perodua ada waranty pulak ekk..
Aduh.. tension2.. bukan pasepa ni.
Tapi pasai kena bayaq denda RM400.
Tang tu yang tak puaih hati sangat-sangat tu...
HEeeeeeeee.. #_#
Apa-apa pon... malas dah aku nak pikiaq.
Dah nasib badan sudah jatuh di timpa tangga macam ni nak buat macam mana kan...
Redha je lah.... :)


KERETA MASUK BENGKEL

Assalamualaikum....
Anyeong haseyo everyone!!!
sejak kejadian langgaq kambing kelmarin, hati ni tak tenang ..
Dan si sebab kan itu jugak la aku tak p kerja hari nii..
Perasaan nak tergelak bercmpor dengan perasaan takut,
Malam pulak,, aku dengan adik-adik aku yg terlibat semua tak leh nak tidoq..
Semalam pon aku hampir-hampir demam dah..
Tidoq sat-sat terjaga... 
Sepanjang malam pon macam tu la jadi..

Malam semalam lepas balik umah dari kejadian.
Ayah dan emak bawak aku dgn adik p Pejabat Trafik Padang Besaq sebab kawasan tu dh termasuk under Padang Besaq.
Alhamdulillah report selamat di lodge kan.
Balik semalam tu smpai umah pon dah pukul 11.00 malam dah.
Pagi bangun , kemas-kemas umah , terus telefon kat Sarjan yg di pertanggungjawab kan...
Tapi sarjan tu cakap.. Aku ambil sendiri ja gambaq tu..
Pastu bawak ja kereta tu p kedai,
Aku pon terpikiaq dalam hati.. sebab kambing yg kena langganq kan...
Nak p siasat pon mcm tak perlu la ...
Lain la kalau yg di langgaq tu orang.
baru la polis pon semangat nak siasat.
Laporan polis ni pon di buat sebab nak claim insurans ja...
Beginilah nasib binatang,,
Tak da siapa yang nak tegak kan keadilan utk mereka.. :(

Kereta dh pon di hantaq kat Klinik kereta yg dah di lantik oleh Kurnia Insurans..
Tapi semua dokumen esok baru leh hantaq sebab madam kat workshop tu xdak..
Harap-harap sangat semua nya settle...
amin......

ini lah dia rupanya kereta aku lepas langgaq kambing... huhu.. di kecacatan luaran ja... dalam-dalam tak tau nak kata...
Tapi masa kambing tu dah terperosok bawah kereta ni, bunyi macam kena kisaq ja.. 
Dalam hati aku memang terpikiaq kambing tu dah hancoq leboq dah.. @_@


Selepas kejadian ini,... banyak pengajaran yang dapat aku pelajari... Most of all, 1 thing for sure,
apa saja yang terjadi dalam hidup kita ni adalah sangat-sangat unpredictable.
Semua nya berlaku dengan sekelip mata ja..
Sedang tengah bergelak ketawa , tiba-tiba semua nya terjadi depan mata...
Terima kasih Allah sebab masih sayang kan kami,
dan beri kan kami peluang utk hidup lebih lama lagi utk terus beribadat kepada Mu
dan berbakti kepada ibu dan bapa.
Takkan kami persia kan setiap detik dan saat ini....
insyaAllah... @_@






ACCIDENT DENGAN KAMBING :(

post signatureYa Allah .. Ya Allah...
I am so speechless now... 
Aku baru ja terlanggaq kambing ! :(
Hati pon masih dok berdebaq - debaq lagii nii,,,
Remuk redam hati aku,,, huhuhu...
tapi bukan sebab kereta yang remuk tu ja..
Tapi sebab kambing tu... kesian nya kat dia,,
Ya Allah ampuni lah dosa hamba mu ini,,,
Aku tak sengaja,,, :(
Ya Allah memang hari ni nasib tak baik....
Dah takdir.. tapi bersyukur sangat-sangat sebab keadaan diri aku dan adik-adik selamat...
Alhamdulillah....
Tapi tadi memang tak dapat nak mengelak langsung pon...
Semua nya berlaku dengan pantas..
Tobat aku tak lalu dah kat jalan tu.... :(


~BEWARE~

Assalamualaikum....
anyeong haseyo every one...
This is just a friendly reminder to all of u out there...
PLease beware!!
Petang tadi.. someone i know on the way balik dari kerja.
He was a foreigner.
So suddenly ada satu kereta tiba-tiba berhenti ...
dan tanya kat dia ada kerja 0 tak..
Dia  tak syak apa-apa la.
Sebab lelaki ni datang bersama dengan seorang perempuan, probably his wife and a baby..
jadi dia cakap tak da la.. 

Pastu lelaki tu cakap 
kalo ada suruh kol dia .
So someone i know ni pon keluar kan handset nak tulis number lelaki tu la,
Suddenly lelaki ni dengan selamba nya cakap.. 
u xpandai tulis , mai i tlg tls kan,,,
Terus ja dia sambar handset dia ni dan blah,,,
Dia memang terkejut dan terpinga2 la,,
sbb benda ni berlaku secara pantas,,,
Tak sempat nak mengelak pon....

Kejadian ni berlaku depan ja dengan Petronas Arau.
Balik umah aku habaq kat family...
Kebetulan masa tu kakak dan abg ipar pon ada.
Abg ipar cakap kejadian mcm ni penah dh berlaku kat KOta SArang Semut.
Jadi dia bukan lah org pertama,,,,

So.. to all of the people out there ...
Kalau nampak lelaki india bersama dengan istri dan seorang anak yg cuba mendekati anda...
Beware la,,,, jangan sampai menerima nasib yg sama dgn kawan aku sudah ....
Mujur handset ja.. Kalau sekali dgn dompet pon kena kebas...
apa pon tak boleh....

OK... tata...!!



~MOTOR GRADER~


Assalamualaikum.....
Anyeong haseyo everyone..... :)
See the picture below???
that is Motor Grader...
If u guys donno ...
Very cute kan kan.....
What is the purpose of this machine??
Usually used for earth work,
That is for levelling...
Tak kisah la levelling apa pon...
Tanah ke.. pasir ke... batu ke smua dia boleh buat tauuu... 
Hehehehhee... dia ni mesin di waktu siang...
Tapi malam jadi transformer...
Suara dia ala-ala Optimus Prime jgk nii..
See the pisau kat bawah...
That pisau is very tajam u know,,,
Can even cut the stone...
Imagine if u were sleeping below there... huaaaaaa.....
Maybe u will be slice and slice until all the skin pon dah tercabut semua nya kan.....

So.. if u all want to meet this cute big creature.. 
Boleh jumpa kat tempat org nak buat jalan ye..
Selalu je ada... tapi belom tentu dpat ambil gambar dgn dia..
Sbb dia lebih glamour daripada Optimus Prime.
Tapi.. dia low profile...
Kalo pergi kat tempat under construction yg buat jalan raya,
Platform utk bangunan... atau apa2 ja.. yg nampak agak rata tu...
haaa... dia la punya kerja.. Di bantu oleh saudara Autobot dia yg lain iaitu Roller Compactor..
nanti kita berkenalan dengan yang itu pulak yeeeee,,,

Ok.... Motor grader say haiii to all pembaca,,,
Semoga anda gembira dengan hasil kerja saya selama ini utk membangun kan negara ... :)

THE END

APA KAH PERKARA PERTAMA YG ANDA CARI APABILA SMPAI KE UMAH SELEPAS PULANG DARI KERJA??

Assalamualaikum,,,,
Anyeong haseyo.... :)
Apakah perkara pertama yg anda cari apabila sampai ke umah ke setelah pulang dari kerja??
Well for me, of course la,,, Makanan!
Hehehhehee,,, sebab tu la dh jadi tembam cm ni,,
Dalam otak tak dak benda lain dah selain makanan....
Tapi selalu nya .. kalo lepas balik kerja..
Makanan yg aku cari tu... bukan lah yg berat sgt pon..
Megi, kotiau sup, cucoq, biskut.. cemtu ja lah..
Berpantang la konon-konon kan.. hehehehehe
tapi mmg pon... 
mlm-mlm klo ekot kn aku mmg tal boleh makan langsung..
Tapi semenjak dua menjak ni selalu ja aku makan..
makanan pon yg agak extreme jgk la...

Hari ni pi ke dapoq .. Jumpa setandan jagung.
Nak buat cucoq la .. konon nya..
Dh kerat jagung, kerat bawang smua. 
Tiba-tiba tepung pulak tak dak..
Adoi.. nasib ada tepung naik seniri yg buat kek tu.
aku hentam ja bancuh dgn jagung dan bawang tadi,,
Alhamdulillah... menjadi.. hehehheee

Dan ini lah hasil nya....
Boleh tahan la ... rasa dia rangup..
tak macam guna tepung gandum biasa ,
Cuma yg x best nya...
minyak dia masuk dlam byk sgt,,
Makan dua tiga ketoi pon dah kenyang dah...

Jadi habes lah sesi makan utk hari ini,,
Esok apa pulak makanan yg akan di makan tu kena pikiaq lain...
:) bye2!!



ADDICTED TO BLOGGING

Assalamualaikum........
Anyeonghaseyo...
Why suddenly jadi addicted sangat ni ??
Actually aku memang dah berniat nak catat semua kenangan manis kat blog semenjak blog ni tercipta..
tapi disebab kan kepadatan masa yg tidak berapa nak terluang tu 
menyebab kan perbuatan itu terhalang...
jadi... nak di jadikan cerita...
tiba-tiba setelah sekian lama .. 
aku pon mula menjengok ruangan blog aku niii..
Yang pelik nya .. ada jugak orang yang dok view.
Padahal aku tulis mengarut beng semua nya,,
Jadi , pada aku dok biaq ja orang dok baca tulisan aku yang ntah apa2 tu
baik aku tulis yang berguna ja kan...
Lalu aku pon mula menulis secara berterusan...

Kalau kata addicted buat masa lani,,
memang aku addicted.
awat jadi macam ni.. ?? 
Suka hati aku la kan...hehhee..

di harap walau sesiapa pon anda , baca lah blog saya dengan penuh kasih sayang,
Selagi ada yg nak baca .. 
Selagi tu lah saya akan tulis..
(Sampai cerita Korea pon aku dah abai kan.. huhuhu)

THE END


~MEWUJUD KAN YANG TIDAK WUJUD~

Assalamualaikum 
Anyeong haseyo everyone...
aku dh start pening dh niiii...
Bila tiba ja bulan October, November.
Mmg kepala aku akan pening....
Macam na tak pening kalau kena buat benda ni
Mewujud kan sesuatu yang tidak wujud....
paham kah maksud ku ini? 

Sejak aku di nobat kan sebagai Secretary yg tak bertauliah ni,
Inilah keja tahunan aku,
Sekarang ni dah tahun ke dua pon aku buat menda ni.
Tahun lepas setelah berjaya Mr Goh dah belanja makan kat Red Village
sgt2 sedap masakan siam dia.. hehhehe
Tahun ni ada ke habuan nya...
Ahahhahaha... Rasa cam tak dak ja pon...
Tak pa . Tak pa. aku eclas berjuang demi kerja,
Walaupon hobi aku suka mengulaq time kerja... 
Tapi tetap jugak aku menghasil kan kerja yang berkualiti.. 

Contoh-contoh benda yang tak wujud yang kena aku wujud kan tu..
Salah satu nya minutes of meeting. 
Meeting official tak pernah ada seumoq hidup pon.
kecuali kalau time tokey besaq mai... 
Tu pon cakap cina dan orang-orang yang berjawatan rendah macam aku ni tak terlibat
Perbincangan antara site supervisor dengan Mr Goh mmg la ada,
Cuma tak di rekod,,,
So aku hmba Allah yang memang pro bab  nii..
Telah menghasil kan minutes of meeting aku sendiri...
Buat la topik apa pon . 
janji ada kaitan ...
Dok pikiaq-pikiaq mula la tangkap kat kepala...
Tak pa panadol ada... 
Minyak cap kapak ada...
Janji tahun depan naik gaji... Amin....

Safety officer pon dah cabut,,
Repot safety tak pernah hantaq.
Jadi sapa yang terima bala nii
Aku jugak la...
Nak kena reka safety repot yg tak pernah seumuq hidup buat..
Ada la cth.. tapi takkan nak tiru sebijik2
Buat org ISO tu cek sebijik2 naya aku...
Jadi kena la ubah-ubah sikit apa yang patut...

Lagi apa lagiii.. Banyak la kalau nak senarai nii
tak larat nak senarai...
Yang penting siap sudah. 
Ni pon dh hampir due date dh
Hari tu Mr Goh p suruh buat benda lain dulu....
Harap-harap semua nya berjalan dengan lancar... Amin......