Followers

~LIDA YUSOFF~

Assalamaulaikum....
Anyeonghaseyo and a very good morning to all my fellow friends
 and whoever spend their time reading my blog... 
Thank u so much... :)

My best friends... :)
 Sebenar nya tuan empunya diri tu yg dok paksa aku tulis pasal dia ..
 hehehe.. Lagipon dia ni pembaca tegar blog aku...(ko mu tak baca doh loni?)
 Hahhahhhahaa...

1. LIDA YUSOFF





Siapakah si minah senget ni... ehhehehe...

 jgn marah ye.(Tgk aku letak gmbar mu hok paling comel ni, hahha).. 
Dia adalah seorang ibu kepada seorang kanak - kanak kecil bernama Nurin Husnina.
 Berasal dari Kelantan dan sekarang menetap di Cheras , Kuala Lumpur. 
Dia bekerja kat Pusat Poslaju KL.
Kat mana kiter aku dia ni ekk... 
Aku kenal dia masa belajaq kat Politeknik Kota Bharu.Masa tu aku amek Sijil.
 Tak layak smbung diploma lagii.. huhu.. 
Satu kelas dan mula berkawan masa sem 2.
 Tapi masa tu walaupon satu geng. Kiter2 tak da la rapat sangat .. Biasa2 ja....




Sehinggalah pada tahun 2006, kami sama2 dpat belajaq kat Polimas. 
Kali ni smbung diploma Pulak.. 
1 thun je lah sbb kiter dh ada sijil kan....
 Disini lah bermula nya segala nya..
 Sbb dlam ramai2 geng kami dulu2, hanya kami dua ja kena lempaq kat Polimas nii..
 Kesian kan... huhu... 
kalo boleh nak sangat belajaq lagi kat PKB... 
Sbb dok Kelantan mmg best.. Tak caya try ar p...
 Jgn dok dengaq sgt khabaq angin ... 
Kena p tgk seniri baru tau mcm na keadaan nya....
 Setahun duduk bersama mula la rapat tahap extreme.
 Lepas habeh belajaq kat Polimas tu kiter2 still berhubung melalui message.
 Rancang nak kerja bersama.




So di pendek kan cerita pada thun 2008 bulan 4 aku pon bertolak p Shah Alam utk bekerja di Sebuah Kilang Yg bernama Canon Opto yg terletak di seksyen 27 Alam Megah
. Kerja kilang ni mcm besa la ekot shift,, Walaupon dok serumah, memang tak dak masa pon nak berjumpa, Sbb kami shift lain2 .. Dia p keja aku balik keja. 
Aku p keja dia pulak balik kerja ...
Mcm tu lah terjadi selama kami dok kat ctu.
Tapi di sebab kan seminggu x jumpa mcm tu... 
Bila hari dua2 cuti cth nya hujung mggu... 
Kami bersembang sehingga ke dinihari
 (Mek tie , mu igt dok? Kalo mu xigt meme mu benok, hahhahah!) .
 Kadang - kadang kalau time gaji tu kami p jalan - jalan shopping-shopping kat area KL.
 Masa tu kira nya masih muda remaja lagi la..
 Lani dh kerepot dh tapi xpenah sedaq diri.. hehhehe...

Keja kat situ dalam 4 bulan tiba-tiba ja aku dapat offer kerja kat Perlis. 
Alhamdulillah.. Dekat dgn umah... 
Dan tanpa di sangka-sangka. pihak syarikat tu suruh aku ajak sorang lagi kawan aku,,, 
Jadi aku ajak dia la... Bekerja lah kami berdua di CNY ni...
 (Aku smpai lani dok berakaq lagi kat syarikat ni,hhehehe) . 
Pelbagai onak dan ranjau kami lalui bersama..
 Sampai ada pihak ketiga yang hampir memusnah kan persahabatan kami berdua. 
Berkat kesabaran dan kepercayaan di antara satu sama lain, 
persahabatan ini tetap kekal sehingga ke hari niii... 
Bak kata pepatah, I need u , u need me.

 Sampai sekarang setiap hari setiap masa memang kami bersembang.. 
Apa yg jadi kat aku smua dia tau. dan apa yg jadi kat dia pon aku tau smua...
 So walaupon jarak tu jauh, Jumpa pon setahun sekali tapi kemesraan tu tetap ada.
 Terima kasih kepada Gtalk .. hahhahaa...
 Jadi aku kat sini berharap persahabatan kita yg akrab mcm nii akan kekal sampai ke tua. 
Walaupon tua tetap dok main Gtalk lagii..:)
hahaha...

Gapo lagi aku nak tulis pasal mu ni ek..
. Panjang jugak ek aku buat karangan pasal mu..
 mcam tak sgka plak... tu aku pendek kan cerita dh tu..
 Klo tidak aku sero panjang jelo-jelo la..
 Jenuh mu nak baca.

Lastly... I just want to say...
I LOVE U my dear best friend....
I Hope as much as i treasure this friendship,
you will also be the same....
thanxx for being there for me. ALWAYS..
(bukan senang aku nak oyt gini ko mu... :) mu kena berbangga bila baca)

Thats all for now!!
Next time aku citer pasal kawan yg lain pulak yeee... 
siapakah dia ?? 
jeng jeng jeng.... 
to be continue,,,,,,,



2 comments:

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!