Followers

KEPUTUSAN MEDICAL CHECK UP.

Setelah dua hari menunggu akhirnya masa untuk mengetahui keputusan medical check up telah pun tiba. Tepat jam 2 petang kami sampai di BP lab . Masa tu orang tak ramai jugak lah just ada beberapa orang sahaja yang mungkin datang untuk mengambil keputusan ujian darah dan air kencing seperti kami berdua ^_^ Kami menunggu hampir sejam sebelum nama kami di panggil dan aku masuk dahulu daripada kawan aku dan soalan pertama yang diajukan oleh doktor ...

Doktor : Memang u cuma ada talasemia sahaja ka ? 
(that day aku cakap kat doktor aku pembawa telesimia)

Aku: Ya , doktor ....

Doktor terus buka helaian demi helaian dan mula mengomel

Doktor : u ada kencing manis woo.. tengok u punya result .. u ada puasa kan that day ...

Terbuntang mata aku tengok bacaan blood glucose aku !

17. something .. which is sangat tinggi!

Biar betul aku kata dalam hati masa tu di samping tengah berdebar sesangat  ~_~

Doktor : U memang kena start makan ubat kalau macam ni.. Tak pa u try pi check kat klinik lain pulak if result still sama , u kena start makan ubat ...

Dalam hati aduhaiii apalah nasib ku .... ketakutan yang selama ini memang sangat-sangat di khuatiri akhirnya menjadi jugak la ...
Patut lah selalu rasa letih semacam sahaja ... dan kadang tu rasa cm sakit - sakit sendi tapak kaki.
tangan rasa kebas ... Tak tau sejak bila aku mengalami nya yang pasti aku tak pernah mencatu gula yang aku ambil....

Biskut famous amos tu memang favourite sangat . Air bancuh sehari sampai berapa gelas. coklat, kek , biskut aku buat macam makan nasi je.. Air botol macam marigold peel fresh , kopi wonda , semua tu memang menjadi kegemaran,, Sekarang ni nak makan apa pun rasa tak mampu sebab takut ...
So maybe next time sis akan share serba sedikit mengenai diabetis ya ^_^

Sekarang dalam proses untuk lead a healthy life.. walaupun tak mudah tapi ku gagahi jua demi umur yang memang meningkat .... doakan sis ya ....

Until then... Have a blast everyone  


P.s : Muka senyum sebelum ambil result ~_~


3 comments:

  1. Semiga lieya tabah dan start dh cut sugar..nasi pun tukar ke beras oerang atau basmathi, avoid semua makanan manis2 ye..buah pun x leh makan banyak dh..minum air kosong sementara waktu...all the best..akak mmg xde kencing manis tapi mak akak ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks for ur support akak .. huhu.. memang skrg terus stop segala benda manis2 ni.. xmkn lgsg dh ... minum air pun lebih dh skrg. tkut kena potong kaki huhu

      Delete
  2. senyuman yg manis tu pon leh potong kaki., hehehe

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!