Followers

CUMI ????????

Assalamualaikum....
Anyeonghaseyo beautiful people.
Last Ramadhan , time office mate tengah dok kalut 
mencari promosi buffet Ramadhan untuk office staff and 
pekerja lain, aku tertarik dengan salah satu menu
yang telah di hantar oleh hotel-hotel yang telah dihubungi..
Cumi goreng berlada, Cumi masam manis,
Cumi bla bla bla..
Aku pon wonder sekejap... 
apa kemenda lah cumi ni yerr...
Bila tekan di google keluar gambar ini dan seangakatan dengan nya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Baru lah ku tahu rupa nya cumi itu adalah sotong.
Bila dah tahu mula lah nak uji minda orang lain pulak.
Aku pon tanya adik aku.

" weh hang tau dak cumi tu apa ?"

dengan slumber nya dia menjawab.

"sotong"

ahahahhaa.. rupa nya aku sorang ja ka yang tak tau ..
aku pon tanya dia lagi

" aik , hang tau mana ? "

Dia jawab , " la , dalam ceta indon ada selalu sebut"

ohohoho... patut la dia tau..
Aku tak berapa tengok sangat ceta indon.
thats why la aku tak tau cumi = sotong..
so dapat lah perkataan baru..
nanti kalo gi bercuti di Indonesia boleh lah order 
" Cumi pedas masam manis "

Kawan-kawan pulak macam mana ?
Sebelom ni memang tahu ka cumi = sotong?




7 comments:

  1. Tak pernah tauuu pon. HAHAHA. Cumi, mcm nama kucing pun aderrr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. so ada jugak yg seangakatan dengan akak yer ^_^ yela agak comel perkataan cumi tu kalo nak di bandingkan dengan sotong

      Delete
  2. tq invite :) insyaAllah kalo ada masa akak join yer. ^_^

    ReplyDelete
  3. heheh..kalau orang jawa dah biase taulah mende tuh...huhuhuh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah.. tu la... org yg tak brapa nak jawa memang xbrapa nak tau sgt ^_^

      Delete
  4. comel je..cumi..sotong rupenye..mun pon xtahu..

    ReplyDelete
  5. cumi tu sotong ke??baru taw.hak3

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!