Followers

GAP BETWEEN TEETH aka GIGI JARANG

Assalamualaikum..
Anyeong haseyo pretty people...
Sapa kat sini gigi dia jarang??
Hehehehhe... atau pon kawan dia ada yang gigi jarang..
Matter of fact tuan belog yang menulis ni lah gigi jarang sebeno nya.
hahahhhahaahahhahahhahaaaa..
So hari ni nak ceta sikit pasal gigi jarang atau
Omputeh kata gap between teeth @ gap in the teeth...
Kalo dalam bahasa dentist plak di panggil midline diastemas.
Bila search kat google ramai gak yang tulis
blog pasal gigi jarang ni yer...
Punca dan cara rawatan utk gigi jarang
hampa leh baca kat
SINI


Masa kecik-kecik dulu jarang kat depan ni
tak dak lah terok sangat dalm 1 mm ja.
Tapi semakin besar dia pon membesar bersama dengan tuan nya.
Bila amek gambo memang jangan harap lah aku nak senyum
sampai nampak gigi semua tu.
Kalo amek pon tak de aku nak upload kat laman sosial.
Bajet betoi lah aku ni kan ?
Bukan nak bersyukur .
Mujur ada gigi kalo tak da gigi terus acena ?
nak makan pon susah kot.. kurus terus rasa nya hari2 makan bubur nasik




One thing for sure , gigi aku ni memang menjadi tumpuan.
Bff pon suka ejek dulu dengan gelaran GIRANG.
Tapi mujur lah semua bff ada masalah gigi.
So semua ada gelaran masing-masing.
Nak tau tak gelaran yang lain-lain tu..
Ahahahhaa. tetiba ja dok tergelak sorang bila teringat
GINING = GIGI KUNING.
GIBIK = GIGI TUBIK (terkeluaq)
GIMUT = GIGI BERLUMUT
GICIK = GIGI KECIK
GILING = GIGI SILING (yg bertindan tu)
GIPENG = GIGI SOPENG (rongak)
Perasan tak ada bahasa yang lain sikit.
Dulu study kat Kelantan .
Thats why la ada perkataan tu yang agak asing
for certain people .. ^_^
Tapi masa tu memang bes sangat lah dok gelar-gelar macam tu..




Aku ada gak la terpikir nak betol kan gap ni.
Supaya senang aku nak senyum lebar-lebar,
dengan penuh confident nya..
Tapi tak tau lah bila.
Atau aku nak biaq ja macam ni.
Apa - apa pon kalo gigi ni dah tak GIRANG lagi.
Aku akan tulis pasal gigi baru aku plak yer..
Dalam family aku pon ada dua orang ja yang gigi jarang ..
Aku n adik aku yang ke 6.
So kami berdua ni selalu ja merungut sebab dapat gigi mak.
Kalo adik-adik yang lain semua gigi rapat.
Kecuali adik yang bongsu.
Dia dapat gigi cantik macam ayah tapi dia
jatuh dia landing dengan gigi,,
So gigi dia pon tak comel macam kami jugak.. ^_^




Eh eh terpanjang plak ceta pasal gigi aku neh..
anyway hampa pulak acena ?
Ada tak pengalaman mengenai gigi yang
memang hampa akan ingat sampai bila-bila pon
Kongsi dengan kiter yer..



Until then..
Bye!






21 comments:

  1. Replies
    1. bukan lah, Orang Perlis.. belajaq di kelantan dulu. dok kelantan slama 2 tahun dan dah khatam bahasa kelantan ^_6

      Delete
  2. adoi,kengkawan akak pun ada gelaran gigi yer,hehe.....ala comey je akak senyum jarang2 pun:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yela smua mesti ada gelaran tu bru lah adik . hekhek ^_^

      Delete
  3. hahaha...biasa la tu...abg shaila dpat gelaran gigi kapak...coz gigi besar..hahaha

    ReplyDelete
  4. gigi saya pon jarang di tgh. tgh je yg jarang yg lain rapat. hehe. ada terbaca kat mana tak ingat haritu gigi jarang tgh katanya mcm gigi nabi. so, tak terpikir apa pasal gigi jarang tengah ni. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah betol ka ? tiba2 mcm teringat2 jugak la ada gak terbaca.. kalo macm tu tak nak betol kan lah gigi ni ^_^

      Delete
  5. Gigi kita cantik lieya..he..he..puji diri sendiri..and Alhamdulillah so far tak pernah ada problem dengan gigi ni..

    ReplyDelete
  6. Sebab banyak dah gigi yang cabut secara automatiknya gigi tu memang jadi jaranglah, itu akak le...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha.. mcm tu leh pakai gigi palsu lah akak ^_^

      Delete
  7. kecik2 je gigi jarang .. lama2 dia tutup sendiri hehe

    ReplyDelete
  8. hihihi.. kelakar lah citer pasal gigi.... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah,, gigi kan benda pertama yang org selalu judge ^_^

      Delete
  9. wahh comellah.. hehe tSania pon turut tergelak dlm hati ttg panggilan2 gigi tu ;)
    X pnah terpk n terdgar pOn sblum ni . hihihi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. la yeke tak pernah dengaq? kira nya geng kami ni pencipta revolusi baru lah.. ^_^

      Delete
  10. gigi mun pun jarang..tp xla besar sgt gap die..xnmpak sgt..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. yg xnmpak sgt tu hokey ja. mcm akak ni dah boleh masuk lidi satay kt tengah ^_^

      Delete
  11. We're same sis . kadang2 x confident sebab kawan slalu ejek. Tapi gigi jarang sama dengan gigi nabi ^^

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!