Followers

~AIDIL ADHA 2012 PART 2 -

Hye,, assalamualaikum. Sedar x sedar hari ni dh raya haji yg ke empat,, Kebanyakan org dh mula bekerja tapi saya yg bernama Lieya ini mencari alasan utk tidak bekerja pada hari ini di kesempatan yg mmg terbuka luas ini.. :) bukan senang pon nak cuti, Selalu nya kalo dulu2 nak cuti ja mmg pikir pasal keja . Tak leh tinggal keja . keja . keja . keja. Tapi sekarang ni, memandang kan projek pon dh nak habes , so masa tu agak terluang dan keja pon tak da la terok sgt kan..

Hari raya ke dua kami satu family balik kampung halaman yg terletak di Kuala Nerang Kedah. Macam besa kami merancang konon2 nak bertolak awal pagi tapi... mcm besa la,, jnji melayu,,, pkol 11 lebih baru terkedek2 nak keluaq dari umah,, Sbb family kami ni agak besaq.. jadi sebiji keta mmg la x berapa nak celuih... Oleh sbb kereta ni ada space utk sorg lagi budak ni. jadi kami ajak la dia.. sepupu sebelah ayah .. jabir nama dia .. seorang budak yg sgt bersopan santun... :) yg kami nak balik ni kg sebelah mak..

kami sampai kat umah tok lebih kurg pkoi 1.30.. Alhamdulillah .. lauk pauk tersergam indah,, smpai2 terus ngap. Kenuri korban ni sebenar nya di jadual kan ketibaan para tetamu tu pada waktu ptg lepas asar. Tapi utk family dan org2 kampung yg tlg masak,, boleh makan time tgh hari lagiii... :) Lepas siap makan tu... rehat sat. buat2 apa yg patut,, pastu terus la ke dapur tlg apa2 yg boleh tlg :) igt kan dh habes dh smua nya rupa nya ada lagii, kena buat air asam yg nak di cicah dgn daging sup,,, yummy ...dh siap tu  meratah dging la dgn smua adik2 . smbil dok bergelak smpai bergegaq abeh umah tok.. :)

hari pon dh menjelang petang.. kami2 yg mmg suka sgt bergambaq ni mula lah bergerak mencari kawasan yg cntk utk ambil gmbar. Umah tok aku ni kan kat Kuala Nerang yg kawasan nya agak terpelihara dan masih lagi mengekal kan kehijauan saujana mata memandang .. :)

nampak dak , nmpak dak.. cntik kan pemandangan kat sni.. hijau dan hijau, sesuai dgn kaler tdung aku yg  mmg hijau... posing ala2 model sat dulu.. :) letih aku berjalan.. kasut tggi, nak tahan nafas cover perut lagi,, mmg la kena berpimpin.. Tgk geng2 slim2 smua dh smpai kat tempat yg di tuju... :)

tada,,, aku jadi model nak promosi kebun getah yg kat belakang tuu (awat mata lari channel ??)... sejuk mata memandang kan... :) 

ha ,,, apa mcm .. sorg manusia tapi tgn ada byk :) boleh ke mcm nii.. hehhehee.. ni la untung nya jadi org gemok,, smua yg kecik2 leh semunyi belakang kita,, ni ala2 main2 musang dan ayam .. :)

kiter suke sgt pic ni, nmpak alive.. walaupon muka kiter agak pelik dalam pic nii,, yg penting ALIVE. sekarang ni dh tak pikir dh muka pelik pon ,tetap upload jgk, because i want to show all side of me to the world, :)
smbil dok posing tergedik2 ni, kiter telah berjaya menghasil kan satu pledge pic  utk menyokong breast cancer awareness . jadi ka dak gaya aku neh... mcm tgn tak letak kat jntung pon, at least ada jgk inisiatif kan,,, :)

on the way nak balik sbb matahari mula merangkak turun , aku memetik bunga liar yg comel nii.. :) sbb kat umah aku tak dak hokey,, apa2 ja menda yg kat umah aku tak da, mmg aku akan teruja....

aha,, ni dia,,, kat umah tok hmpa ada cemni ? kat taman hampa ada cemni,, ? mesti xdak kan, sja aku nak menayang smbil memberi nasihat yg berguna.. sbb taman umah tok aku ni ada lah taman felcra . wlopon taman dari nama tapi kalo masuk kawasan taman ni mmg nmpak mcm suasana kg jgkk,,, :) selesa dan nyaman,,, 

 buing buing.... pandangan udara seorang lieya dan adik nya... sekrang ni aku na senyum biaq nmpak smua gigi,, sblom ni konon2  malu nak senyum sbb gigi x lawa... ni last pic yg di ambil pada hari raya ke dua nan indah itu,, aktiviti malam di terus kan dgn bergelak ketawa dan bercerita dgn sanak saudara,, dan tdo bergelimpangan di ruang tamu umah tok :)

to be continue :)





No comments:

Post a Comment

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!