Followers

SEJAM MENJADI ALIEN

Assalamualaikum..
Anyeong haseyo people....
Tersebut lah kisah pada hari yang indah iaitu hari ini...
Aku sejak dari rumah lagi menanam kan azam kegembiraan kerana
hari ini ada lunch ...
My company belanja Main Contractor....
So boss mesti lah tak da kat opis kan..
Boleh lah bermaharajalela bagai opis ni bapak aku yang punya..


Sampai ja opis tiba-tiba ja Ninie (office mate ) habaq
aku dengan kak Nurul tiba-tiba ja kena p jugak,,,
Cisss.. aku dengan pakai baju yang buruk x iron ,
dengan tak kenai sapa tiba-tiba kena p..
Awat la tak habaq awai-awai.. huh..
So pergi lah aku di sana..
Antara hati dan perasaan yang berbelah bahagi..
Nafsu makan gembira la sebab makan sedap
Tapi hati pulak tak berapa nak seronok...
Tapi p jugak la..
Bertindak mengikut arahan la..
Al maklumlah kita ni sapa ja kan..
Hanya lah kuli batak ja.. :)
Jadi sedar-sedar kan lah diri anda...
So lunch tu di adakan kat
Restoren DD thai :)

Jadi rosak lah program aku untuk bermain sepuas nya... *_*
Sampai ja kat sana ,
xdak lagi tetamu yang datang,,
Aku dengan kak nurul duduk la kat satu meja bulat di penjuru kedai...
Lepas tunggu agak sejam ..
Jemputan pon sampai la...
Sorang pon aku x kenai..
Depa pon xkenai aku dengan kak nurul..
Mula la depa dok pandang dengan muka hairan,,,
Dalam hati mesti dok kata ,
"Sapa la budak dua orang ni "
Tapi aku dengan kak nurul buat xtau ja..
Kalau ada yang senyum aku senyum balik....
Depa mai dengan geng2 depa so mula la buat havoc..
Pakat lawan dok gelak ketawa,,
Aku nak gelak besaq pon mcm xcukup quata soooo senyum dan gelak ayu...
Sampai ke sudah xdak sapa pon mai duduk meja kami..
Las2 bila semua jemputan mai.
Yang mai duduk pon geng2 pejabat aku jugak... huhuhu.. :)
agak2 muka kami berdua dh tukaq jadi alien kot ..
Tu yang semua pkat takut tu...


So orang yang tak di kenali tu ada 3 org ja.
Sorang pepuan dua orang lelaki..
Yang perempuan tu makan sikit ja boh nasik...
Ryan cakap dia anak kucing makan sikit..
Pastu tiba2 Ryan boh nasik kat aku .
Dia kata aku anak gajah.
Hampeh sgguh depan orang xkenai ..
Ada jugak yang nak kena sula bila balik opis .
Sabaq je lah... Memalukan betoi..
So aku yang memang bernafsu 3 ekoq gajah ni
terpaksa lah kawal nafsu..
Tapi aku tetap makan banyak..
Cuma selalu nya kalo dengan geng2 aku seniri ,,
Yang tak abeh tu aku la yang habes kan..
(patut lah makin gemok!)
Tapi untuk hari niii.. makanan tak habeh tu terbiar saja.. sadis!



Selepas proses menelan selesai...
Semua bergegas pulang...
Ada satu meja lagii yang tak habes makan
Sebab depa sampai lambat..
Lagipon meja tak penuh,,,,
SO makan tentu lah tak habeh..
Depa tapaw.. adui kalo ajak lagi dua orang amoi pon leh sangat...
Tak la kekok sangat aku dengan kak nurul...
Geng yang aku kenai semua boss xpanggil.
Geng yang di panggil ni ada kaitan dengan payment..
so kena la bodek lebey.. kan...
Dah habeh depa tapau..
Depa tu pon berlalu pergi
Sebelom depa pi, Depa bersalaman dulu
Amboi sopan nya depa...
Tapi dengan orang cina ja..
Yang kami dua ni tunggui kayu ka ..
Tak pandang pon.. yelah sapa la kita ni kan..
Tapi seriously memang tak tau adab la kan..
Cis jahat mengata .. ada aku kesah ?


Lepas depa smua dah blah kami pon blah jugak...
Aduh naik kereta punya lah mengantok gila..
Tak tau la pasai pa tiba2 pulak jadi pening macam mabuk perjalanan cemtu..
Pi dekat pon mabuk noo..heran2...
Sampai opis boh minyak cap kapak kat kepala dan tengkok..
Lega .. so now aku blogwalking sebab boss tak dak..
hehehehehhehe... ni lah dia contoh pekerja cemerlang abad ini..
Yelah mesti cemerlang punya ,,
Time keja wat keja la...
Time bos xdak mengulaq...



Eh2 awat tiba2 panjang pulak aku tulis ni.
Emo semacam ja .
Padahal dapat makan sedap tadi..
Tak tau nak bersyukur.. terok2..
By the way thanxx kepada yang sudi baca
cerita karut aku neh ...
Sayang hampa :)

ha.. ni lah dia alien yang sebenaq .. hehhehee



No comments:

Post a Comment

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!