Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Wednesday, 30 October 2013

~CARA CARA UTK MENCAIR KAN ORG YG HATI NYA KERAS MCM ICEBERG~



wah cantik jugak yer ice berg nii... Tapi kalo iceberg ni cair ,,, membahayakan seluruh pelusuk dunia.. Kalau org yg hati nya mcm iceberg ni lain... Bila dh cair.. Alhamdulillah.. Lega.. :)


hehhehee.. tiba2 ja buang tebiat kan nak bagi tau cara2 nak cair kan hatii org .. Ni utk org2 yg ada boyfren,kawan atau sesapa sj yg jenis keras hati, keras kepala, kepala angin dan panas baran. Hanya yg betol2 pakar ja dapat mengatasi masalah ni... konon2 nak iktiraf diri sendiri pakar la kan. Tapi memang pakar pon dan tak sangka ada bakat rupa nya yer... Tapi cara2 yg di beri di bawah ini hanya boleh di lakukan jika masalah yg membuat kan si lelaki iceberg ni naik angin tu datang dari org lain. Kalau yg buat masalah tu kita sendiri. Baik xpyah la, Buang masa ja.. Kena tggu 4 hari, 4 malam baru nak sejuk... Serius! berdasar kan pengalaman... dan utk menjadi seorang wanita yg berjiwa kental dan dpat mengatasi smua permasalahan ini bukan lah senang ye anak2..meh nak terang kan satu persatu :)

1. senyum.



Kerana senyuman mu itu adalah pengubat segala penyakit. Kalo nmpak senyuman yg semanis gula tu, yg tgh mengamok macam gorila pon jadi tenang kembali.. Kalo boleh kasi senyuman tu biar smpai ke telinga pon xapa.. Kalau si iceberg tu xsenyum pon , hmpa kena senyum jgkkk.. Jgn tunjuk langsung muka masam tu.. Walau pon dalam hati dok kata , ish dia ni org dok senyum dia wat xtau ja.. Dia mmg wat xtau. tapi dalam hati dia kita mana tau... dok puji kita `ish comel sgguh awek aku ni.` haaaa.. otomatik jadi xmarah dh.... tapi dia cover2 la,, xkan nak terus mengalah dgn satu cubaan,, btoi dak.. Ego smpai ke langit tu.. bukan senang nak kait woo.. pkai galah pon xmampu... jadi terus kan lah senyum yeee......

2. Lemah lembut


Dh tentu lah kalo si iceberg ni lawan nya , yg lemah lembut.... sbb nak bagi dia cair mna leh dok katok dgn dgn perkataan yg kasaq2... kena slow motion lemah lembut gemalai bagai tarian inang la... kalau boleh ckap tu biaq lembut gigi daripada lidah pon xpa.. jnji dpat bagi dia cayaq... biaq la kalo kita berusaha lebih sikit pon.... yg penting , the result .. mcm amek periksa pulak noo.. MEMANG!.. sbb bila dia dh ok .. Hepy tu xdak sapa leh gmbaq kan.. melain kan org yg melalui situasi ini shj....

3. Berulang kali.



Sebut benda yg sma berulang kali... Dari mula jumpa tu smpai ke balik... tapi ayat tu mau power la.. mksud nya yg sedap di dengaq la,, bukan dok sebut ulang kali yg bagi org cemuih... Ayat yg di ulang tu dh tentu la kena lembut. kalo dok ulang2 benda yg sma dgn perkataan yg kasaq mmg nak kena penampaq dh la.. Silap2 sekali dgn kita dia marah jgkkk..

4. Jgn berleter.


Kalo kat org iceberg nii.. Tak payah dok berletiaq la. bukan makan saman pon .. buang masa ja.. Just cakap benda yg logik dan berasas,, Cth nya macam disebalik tindakan yg dia buat tu, apakah akibat nya. Pastu bagi la dia cadangan apa yg patut di buat. Wlopon hati dia ni keras mcm iceberg tapi dia dengaq kalau yg mai tu dari mulut kita yg senyum comel nii.. betol ni.. xcaya try buat..

5. Guna penapis



Ni bukan penapis santan atau penapis nyok... Ni penapis kata2... Mksud nya sebarang perkataan yg keluar dari mulut kita tu kena melalui beberapa pemeringkatan.. macam minyak seri murni pulak kan.. hahahhaa.. mesti lahh. yg pasti berkualiti dan memenuhi piawaian . Sebenar nya senang ja nak menapis nii.. Just tukar ayat aktif tu kepada ayat pasif.. Walau pon kalo ekot hati nak je cekik2 leher dia ni sbb ssh sgt nak cair .. Bukan kata xeclas ke apa... kadang2 geram jgk.. Tapi sabar tu kan separuh daripada iman... :)

Uish.. habeh dh kot... Haaaaa.... Penat eden menaip... bukan senang wooo nak buat smua nii.. Kena ada persediaan fizikal dan mental.. Yg pasti org yg dapat melepasi smua ujian di atas ni ada lah org yg sgt penyabar. Tapi mmg la tak smua boleh buat mcm ni kan... :) sbb kalo kita kepala angin dh , mana nak sesuai dgn org yg sma kepala angin jgkkk. terbang habeh la bumbung umah kalo dh kawen.. bahaya2...

anyway.. thanx for reading... tips yg di tulis di atas adalah hak cipta terpelihara dan idea2 ni tidak di ciplak dari mana2 buku atau media masa.. smua nya adalah hasil dari pada pengalaman kehidupan seorang yg bernama Lieya.. :) THE END




7 comments:

  1. Kita lemah sikit kalau yang jenis suka berleter Lieya..lemas ..he..he

    ReplyDelete
  2. hati keras sally hanya boleh dicairkan dengan letak Yonghwa depan mata sally :P

    ReplyDelete
  3. lama-kelamaan mesti akan cair juga kalau tak berputus asa..

    ReplyDelete
  4. he3 bab lemah lembut tu stuju =) nk2 kalau sy dgn orang prmpuan..xthu knpa mudah sgt..kena kuatkn diri ni..tp kalau dah snyum pn mnjdi je..nice sharing kak

    ReplyDelete
  5. haha. yeah. semestinya. hana yang keras hati nie mdah sangat cair bila org guna kata2 yang lembut. haihhhh -_-

    ReplyDelete
  6. aefa boleh cair dengan senyuman~ hehhe

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart