Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Tuesday, 22 October 2013

JEMU MAKAN DAGING

Assalamualaikum..
Anyeonghaseyo beautiful people...
Raja korban dah seminggu berlalu tapi cerita pasal
lembu , kerbau dan daging ni tak habeh-habeh lagi.
Sebenaq nya sebab dok makan daging setiap hari berturut-turut,
telah membuatkan aku jemu nak makan daging.
Start petang semalam , lepas balik keja
aku goreng bihun aku boh daging...
Lepas makan petang tu mula rasa lain macam dah.
Pagi ni hajat-hajat nak masak la kan untuk bawak bekal pegi kerja..
Tapi tiba-tiba terpikiaq... sebelom aku cemuih nak makan daging,
forvever and ever baik aku stop dulu...
Ayam pon aku rasa cam meloya dah nak telan...
So kita makan ikan je lah ok .
Pastu baru start makan ayam dan daging balik...

26 comments:

  1. meh antar kat akak skit..hehehe..musim korban ni memang makan sampai lebam la..kalo simpan lama sangat pon dah tak berapa sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha... betol tu ... ada tulang ja tinggai laniii kak zee :)

      Delete
  2. he3..bunyi cam diet je kak =) daging tu hantar kt sy la..sdapnya kalau bt sate..peh3..akak peminat korea kn..nk tya..awat orang korea ni suka sgt dging?? kadang2 sy tgok cm jakun pn ada..siap hadiah tu letak dging lg..susah ke nk dpt dging kt sna??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish bukan diet la fais memang betoi2 cemuih tahap gaban dah ni... orang korea suka daging tu sebab daging kan mahaii. kalo dalam ceta selalu nya yang excited sangat nak makan daging tu kan org miskin .. orang miskin plak memang jarang dpat makan daging so kalo dpat makan daging memang teruja sangat la .. especially daging lembu depa yng tempatan . melt in your mouth depa kata. hehehe...

      Delete
  3. daging xberapa elok makan selalu..huhu

    ReplyDelete
  4. ikan goreng mkn dgn nasi panas pon sodap :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikan goreng kat umah sedap lah sally. kalo kedai cas mahai skmo geram gak kadang2 . tu yg malas nak makan ikan.. ^_6

      Delete
  5. heheh,
    samo ler..
    dh abis menu dh pusing kt umah nie,

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kan macam2 jenis dh masak tu ha.

      Delete
  6. akak tak dpt daging korban pn haritu.. sebab Emak Nenek tak makan daging lembu.. anak2 & husband akak pun kureng mkn lembu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh patut lahhhh .. msti emak nenek ada darah tinggi kan kak .. hehe ..

      Delete
  7. sedapnya kalau buat daging bakar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betollll... ada gak buat bakaq hehehe memang sedap

      Delete
  8. hurmm ar ar kan lieya jemu kan makan daging hihi kami memang x da pun daging dalam peti ais sb hari raya hari 2 asyik makan masakan daging jer hurmmmm .. bosan gak tgk daging so jgn tgk la... hiih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe betol jemu gila dh so xmau makan dagng dh

      Delete
  9. bosan kalau makan hari-hari.. lagi pun tak bagus untuk kesihatan.. elok selang-selang hari makan daging tu lieya..

    ReplyDelete
  10. Tak jemu lagilah Lieya coz masa qurban baru ni, makan sikit aje..he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe.. yeke patut lah klo macam kita ni haii xtau nak cakap la awak.. :)

      Delete
  11. Favorite saya kak, makan daging ni... tengok gambar pun da mengancam ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. kan nampak mengancam ja .. kalo sekali skala ok lahhh.. :)

      Delete
  12. haha hana tak meloya. seronok je. nak2 kalau dapat makan mee sup mcm entry akak yang before nie. hee

    ReplyDelete
  13. Daging mmg akak kurang makan sikit..kalau xdak pun xpa..tp jgn xdak ayam.. ibarat makan nasi kosong tanpa lauk la..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe,, sama lah kak , ayam wajib ada cuma kebelakangan ni rasa menyampah gak kat ayam pon hehe

      Delete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart