Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Tuesday, 29 October 2013

KISAH CEREK

Assalamualaikum..
Anyeonghaseyo beautiful people...
Nak cerita satu kisah yang lama dah terjadi yang menimpa keluarga aku.
Okey ingat dak dulu-dulu sebelom wujudnya cerek-cerek elektrik,
cerek-cerek yang bunyi kuat tu kan ada satu jenis cerek yang lama.
okey sat nak tempek gambaq.. ^_^


okey yang ni lah lebih kurang ^_^
So family aku memang guna cerek ni lah untuk masak ayaq..
Satu hari tu kan , masa tu tak tau macam mana leh tergerak hati nak cek 
dalam cerek tu kan tau dak jumpa apa ???
teka , teka , teka , teka....
Mesti tak dapat teka kan sebab benda ni memang tak dapat di jangka .
Benda tersebut adalah ...............
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ok ... yes katak.... ^_^
Katak yang sudah kering dan segala zat-zat katak tu dah pon masuk
ke dalam perut semua orang. betol tak tipu...
Setiap hari katak tersebut di masak di dalam api 100 darjah celcius.
Tapi kan rasa air tu tak berbeza langsung.
Kot la nak bau hanyiaq ka memang dak..
Dan masa kami keluarkan katak tu dari cerek , dah pon leper ..
Kemek semua nya hehhehehee... rasa nya lama kot katak tu ada dalam cerek tu
tanpa pengetahuan kami sekeluarga... Pelik tak ?
Macammana katak tu boleh masuk dalam cerek ?
Sampai lani masih menjadi tanda tanya.
Lagipon masa tu kan umah memang tak dak sinki..
Selalu tahan air nak masak tu dalam paip bilik air .
Bilik air plak gelap so memang sure tak nampak ada katak kat dalam tu.. 
Kesimpulan nya katak adalah haiwan yang tak beracun sebab semua nya
yang minum ayaq katak tu segar bugar dan sihat sejahtera 
especially aku ... Sekian ^_^




14 comments:

  1. eiyy. tak dapat hana bayangkan. haha binatang tu la paling hana trauma ! adehh.

    #oh jadi ura2 yang mati termakan racun katak tu tak btol la kan. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. maybe katak lain kot hana.kalo katak yang badan licin tu ok ja hehhehehe... kak tak takut sangat katak. kak takut serangga mcm belalang tu

      Delete
  2. akak penggeli dengan katak lieya.. memang mati katak la katak tu kat dalam cerek tu kan.. terbukti kata tak beracun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaaaa.... kak pon takut katak yerrr,,, tu la memang mati katak la. smpai leper mcm kertas dh pon dia

      Delete
  3. ahahaha..ni cite paling kelakar kita dengar
    takleh bayang camane la perasaan korang masa tu bila dapat tau yang ada katak dalam cerek

    ReplyDelete
    Replies
    1. perasaan tu memang nak termuntah geli semua ada . heehehehee ^_^

      Delete
  4. lah binatang nie la yang paling kita geli hehe..kalau boleh menjelma jadi putra katak ok gak ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaa... dh leper cm tu memang xjadi putera dah la hehheee

      Delete
  5. oh tidaakkk~~!!!!!!!! yukkssss yuksss yuksssss!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yuck!!!! memang yuckkksssss sangat2 hehehheee

      Delete
  6. eeeuuwwww geliiiinya Lieyaaaa.. kembang tekak akak baca hehe
    adoiii mcm mana lah hampa semua lepas dah tau ada katak dok dlm tu kannn hehehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan takat kembang tekak la kak.. memang geli geleman masa tu kak... macam xcaya mcm na leh ada katak dalam tu dan kami minum ayaq katak..

      Delete
  7. memang xdijangka langsung ni kak,aduyai.......geli pun ada sian pun ada kat katak tu,,hihi..

    ReplyDelete
  8. ala.. huhu gelinye.. mende dah jadi..huhu

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart