Kalau dah follow, jangan lupa tinggal jejak :)

Click Click

Tuesday, 29 October 2013

KISAH TOTO.

Assalamualaikum..
Anyeonghaseyo beautiful people...
Kebiasaan nya kalo kita duduk rumah bujang tak dak katil
mesti pakat-pakat tidoq atas toto kan ??
Sapa tak tau toto tu apa ? Toto ni bukan Toto 4D okeh ...
Ni toto yang tilam tidoq tu la...
Padahal semua orang tau aku ja dok buat qapla cendoi kat sini kan.. ^_^
Macam ni cerita dia , adik aku untuk sem ni dia tak dapat asrama.
So dia dan kawan-kawan duduk umah sewa.
Umah sewa pon dekat-dekat jela dengan tempat belajaq tu .
Kira nya nak pi ke tempat belajaq tu jalan kaki pon boleh.
So dalam umah tu ada 3 bilik... dan dalam bilik yang dia duduk tu ada 4 orang
termasuklah dia sendiri..
So hari pertama dia sampai kat umah tu dia pi naik bas.
Malam nak tidoq semua pakat-pakat tak bawak tilam/toto.
Yang bawak tu sorang ja lah tu pon sebab mak pak dia mai hantaq dengan kereta..
so malam tu dia pon lapik la toto dia kat atas lantai..
Dia bawak dua helai toto tu so dia lipat dua dan tidoq..
Kira nya tempat tidoq dia memang selesa gila la..
Yang kawan dia 3 orang ni plak pakat tidoq atas lantai lapik dengan kain..
Hampa boleh tangkap dak apa aku nak cerita kat sini ?
Punya lah baguih punya kawan boleh tak ajak kawan-kawan tidoq atas toto sekali..
Dia sedap-sedap ja dok tidoq sorang-sorang atas tu yang
kawan-kawan dia dok tergolek atas lantai... Kejam tak kejam ?
Pastu kan siang tu boleh plak dia tanya kat depa...
" Hampa tak sakit ka tidoq atas lantai ?"
Adik aku dan kawan-kawan lain pon jawab
" Dak la tak sakit kami dah biasa dah tidoq atas lantai , maklumlah orang susah."
Masa adik aku cerita tu kan aku memang terkejut gak la..

Ada jugak kawan yang perangai macam ni ..
Selalu nya kawan-kawan aku dulu pakat hampaq atas lantai dan tidoq ramai-ramai.
Bukan nya dok menyedap sorang-sorang , yang kawan-kawan plak
dok biaq tidoq atas lantai cemtu...
Tau lah tu tilam hang kan, tapi at least consider la sampai kawan-kawan
dah beli tilam masing-masing kan...
Kira nya sebulan gak la perkara ni terjadi sebelom boleh beli tilam seniri tu..
Kesian kan.. Sabaq je lah ^_^


Lani semua pakat ada tilam masing-masing dah.
Gambaq ni adik aku hantaq kat fb nak menunjuk tilam dia dah ada.. ^_6
so kawan-kawan sekelian pls pls jangan baik perangai macam ni hokey?
Hudoh bebeno tau dak ? Kan baik kalo kita berkongsi ^_^

P.s : Yang paling tak tahan nya budak tu orang Perlis jugak! 
Buat malu ja !!

20 comments:

  1. Nakai lah Tu....Eh Betui ke ni...he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa,,, betoi.. ni kisah benaq dan sebenaq benaq nya hehehehe :)

      Delete
  2. ada jugak kwan mcm tu kan. pelik. kalau hana lebih suka terdampar reramai. baru best. haha tp cantik la tilam tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la hana .. kak pon xsangka ada manusia yang bernama kawan yang perangai macam tuuu ... peliks

      Delete
  3. Uihh, kesiannya. Kalau Vee ngan kwn2 slalu letak kat lantai pastu tido ats half of the toto. Kira mcm bahagian ats bdn guna toto, yang bwh tu lapik guna kain. Hmm.. Takpolaa, nanti dia merasa gak susah cmtu bru dia sedar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah macam ni pon okey vee.. asalkan sharing sorang sikit.. ni x .bawak 2 toto tapi guna sorg2 ... sadis

      Delete
  4. dia pikir lau share2..sm gak..ada gak yg tertido atas lantai hehehe
    dia lambat pickup kot lieya..hehe tp mmg ada lah org mcm ni...slh sorgnye roomate adik lieya tu ekeke sabo je lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah memang lambat pickup rasa nya .. nak suruh org dok merayu mntak2 dengan dia kot baru dia nak bagi orang tidoq sekali.. ha... memang wujud org macam ni dan dia lah org tu kakkakaa..

      Delete
  5. Toto..sama pnggil la ni..smpai ati biaq kawan kerekot atas lntai sejuk2..huhu...sama kongsi la..wlupun lepet..toto..amat selesa..kan?

    ReplyDelete
  6. tu budak takde sense of humor tu...adeh laaa! time sally duduk luar last sem, kebetulan budak asrama dapat tilam baru semua...so, student yg duduk luar boleh ambik tilam yg lama tu...mmg syiok ahh kitorg sume ambik sorang satu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa nya dia memang tak dak sense langsung ^_^ sedap eh boleh amek tilam dari asrama sedap la tilam asrama buruk2 pon tebal ^_^

      Delete
  7. Laa..ada juga kawan mcm ni, sbar jelh..payahlh kalau kawan cmni..nmpak spt pntgkn diri je..lepas bt2 tnya plak..adehh..mmg xptt la..kalau sy pn..kgsilah..lg berkat..pahala pn dpat..subhanallah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah dia xmau kutip pahala nak wt cena kan...

      Delete
  8. eh..mcm sedap plak tido kat atas toto tu.skrg ni ima 1 family tido alas tikar aje..maklumla bru je sampai cni xde apa2..hahaha..tapi xpe la.xde masalah sangt pun.asalkan beralas dan x kotor..

    ReplyDelete
  9. ada juga yang selfish macam tu ya.. sepatutnya berkongsi la.. macam takde perasaan simpati pun ada juga kawan dia tu.. kasihan adik lieya kena tidur kat atas simen macam tu je..

    ReplyDelete
  10. wah,cantik toto adik kak tu..merah menyala bunga dia:)

    btw,.memang tak patut pun kawan dia buat macam tu..semua yang kita ada ni pun pinjamanNya juga....sharela sesama kan...huhu

    ReplyDelete
  11. dia nie tak ly wat kawan.. kongsi pun tak nk.. kedekut..

    ReplyDelete

Each Comment from u guys means a lot to me.. thanXX!!

Copyright© All Rights Reserved Lieya Von Jay's Heart